Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 28 september 2011

Joanna, äcklig eller onyttig?



Om man köper en Snickers får man med ett klistermärkesark med bokstäver och då kan man göra sin egen chokladbit.

Självklart har jag gjort det.

"Framåt tiotiden börjar det kurra i magen och då tar jag fram min ... Joanna" som de sa i reklamen i tidernas begynnelse ungefär.

Jag hade förstås kunnat skriva något roligare än mitt namn som företaget föreslår. Äcklig, till exempel, hade sett kul ut.

Men det hade inte varit sant. Jag gillar Snickers.



Onyttig hade också varit roligt. Och det hade dessutom varit sant.



13 kommentarer:

Stoffe sa...

Haha vad roligt!

"Som man säger i Norrland" Gud vad dem hittar på :D

Joanna Björkqvist sa...

Stoffe: Det här är humor i min smak! :)

Hanna Lans sa...

Jag loggade ut från FB, så jag skriver här istället: Kabusa har helt ändrat det där med manus. Men jag gillar deras approach med personliga möten med författaren. Antagligen beror det påa tt de vill se om denna kan sälja genom sin personockså. Eller är jag bara cynisk? Kabusas kontor är väldigt ltiet, så kanske har de inte plats med alla manus som skickas heller.

Duktiga Tjejen sa...

Vilka marknadsföringstrick företag kör med nu alltså... Är det inte knullörngott så är det klistermärken... Hehe!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Jag kikade på deras hemsida och ordet "spntanmanus" måste de ha hittat på själva! ;) Får väl se om det finns något tillfälle att visa upp sig och prata lite...

Duktiga Tjejen: Jag såg såna örngott på Bokmässan - fånigt! Men visst blev det en snackis, så säkert bra ur marknadsföringssynpunkt... ;)

Fru Gårman sa...

Hahaha... Nu måste jag nästan köpa en snickers bara för det där... :D

Joanna Björkqvist sa...

Fru Gårman: Så kände jag! Jag har inte ätit upp den än, så det var inte för chokladens skull jag köpte den! ;)

Hanna Lans sa...

JAg blev irriterad på ordet "spontanmanus". Som om man skriver en bok lite spontant på en höft sådär. Det finns ju inget spontant med att skriva en bok alls. Eller skicka in till förlagen. Man stålsätter sig och planerar in absurdum ju!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Jag håller absolut med dig! Kunde inte sagt det bättre själv! :)

Mallan sa...

Hahaha, gillade "äcklig"!

Joanna Björkqvist sa...

Mallan: Visst var det lite kul?! Min dotter tyckte däremot att jag var elak som skrev så! ;)

Susanne sa...

Hahaha, det kanske kan få mig att sluta äta chocklad ifall jag skriver typ äcklig ;)

Joanna Björkqvist sa...

Susanne: Jag tror inte att det biter på mig... Jag vet alltför väl hur gott det är... ;)