Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 8 september 2011

Björnbär till god paj


Min energiska dotter rusade igår eftermiddags ut för att plocka björnbär, så hon kunde göra en paj till mormor som skulle komma och passa henne och lillebror medan mamma var på bokcirkelkväll.

Hon hittade riktigt många och lade i botten av pajformen. Snabbt och smidigt fixade hon en smuldeg och satte in härligheten i ugnen.

Fem minuter innan vi behövde åka in till stan för att dottern skulle gå på sin musikalkurs var pajen klar och sedan var det full fart med kurs, snabbt hem och iväg på bokcirkelkväll med alla flickorna.

Typiskt nog hann jag i hastigheten inte ta en bild på den färdiggräddade pajen, men de vackra björnbären hann jag fånga i alla fall. Inte heller hann jag smaka pajen, men min mor hävdar att det var den godaste hon någonsin ätit.

Typiskt det med...

Inga kommentarer: