Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 11 december 2011

Nytt tv-program lanseras?


Sedan någon vecka har jag alltid några wordfeudspel på gång och det är alltid spännande att se vilka bokstäver man ska få att jobba med. Ibland dräller det av x, z och c medan andra gånger bjuder endast på konsonanter eller vokaler. Då är det svårt att skriva ord och plocka poäng.

Igår kväll spelade jag mot söta dottern och jag fick mig ett gott skratt när bokstäverna på bilden ovan kom fram i exakt den ordningen dessutom. TV-programmet Bygglov har man ju hört talas om och där handlar det om att bygga hus, antar jag.

Bugglov måste vara det nya programmet som ska konkurrera ut Let's dance och istället för att ha en massa olika danser som salsa, quickstep och vals satsar de allt på buggen. Det låter som ett rätt trevligt program.

Nu ska vi baka lussekatter och i eftermiddag ska jag signera böcker hos Ulrica Elmberg i Jul på Röliden innan vi åker på glöggmys hos goda vänner.

Det låter som en ljuvlig söndag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det kul med WF. Nästan på gränsen till lite vanebildande... ;)

Maria sa...

Hoppas att det blir en ljuvlig söndag oxå! Det är du värd!

Kram

Åsa Hellberg sa...

Jag har inte en sådan telefon, men det verkar vara ett poppis spel.

Duktiga Tjejen sa...

Jag tycker bara de första orden är roliga, och bara random! :) spelar alltid med pappa. Mitt favvo är att han fick GRYNKORV. otroligt.

Marina sa...

Jag kan ju säga som så, att den telefonen jag har finns inte dessa nymodigheter -det går faktiskt bara att ringa (+sms) på den, men någon gång,kanske... och då ska jag också fastna i WF-träsket!!

Susanne sa...

Glöm inte att lägga patent på den programmidé innan någon annan snor den ;)

Joanna Björkqvist sa...

frintimmerslivet: Japp, verkligen vanebildande! :)

Maria: Jodå, den blev ljuvlig, trots lite bekymmer i början! Jag önskar dig detsamma! Kram!

Åsa: Jag är nybörjare, för jag har heller inte haft en sådan telefon tidigare, men så fort jag började blev jag fast... Så akta dig! ;)

Duktiga Tjejen: Jag har bara spelat random någon enstaka gång, för alla jag spelar mot föredrar standard...

Susanne: Visst låter det som en given succé! ;)