Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 18 december 2011

Lek gärna med gröten


Mitt allra mest lästa inlägg genom tiderna (tiderna är i det här fallet sedan jag började blogga i november förra året) är det som heter Lek gärna med maten. Hundratals människor har läst det och kanske har någon testat att göra det också. Rätt så kul måste jag säga.

Nu har vi lekt med maten igen. Närmare bestämt med gröten.

Det var käre maken som tyckte att risgrynsgröten behövde få sig ett ansiktslyft.

12 kommentarer:

Susanne sa...

Jag har under hela min uppväxt hört: Lek inte med maten, så det är väl dags snart att börja leka med maten ;)

Tankar vid midnatt sa...

Härligt och inspirerade! Ska göra det med mina brorsbarn!

Joanna Björkqvist sa...

Susanne: Så länge man leker så här fint och inte kastar den vilt omkring sig, tycker jag att det går an! ;)

Tankar vid midnatt: Det tycker jag absolut att du ska - det tycker de nog om! :)

Anonym sa...

Mysigt att leka med maten!

Hos oss hälsade pannkaksmannen på då och då när barnen var små. Pappan i familjen maskerade sig med hjälp av en pannkaka till barnens förtjusning. Det var tider det... :)

Joanna Björkqvist sa...

fruntimmerslivet: Det var ju faktiskt lite sött! Förstår att barnen uppskattade detta! :)

Anneli Stålberg sa...

Det låter som en bra idé att leka med gröten, det är både konstnärligt och kreativt :) Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Visst är det så! :) Kram!

Marina sa...

Sedan gäller det bara att våga äta upp rätt delar ;)

Camilla sa...

Hahaha...vackrare gröt har jag aldrig sett :)
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Marina: Det har du rätt i! Känns ju lite barbariskt att äta upp ögonen! ;)

Camilla: Lite söt var han faktiskt! ;) Kram!

Duktiga Tjejen sa...

Haha! Ja, från att Lek inte med maten till Lek gärna med maten är ju grymt bra. Varför ska man INTE få leka med maten?! Jag avskyr gröt, men hade jag fått en såndär tallrik när jag var liten hade jag ätit med glädje.

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Så länge man leker på det här fina sättet håller jag med om att det är mer än okej! :)