Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 13 december 2011

Hemligheter döljs i jultid


I min roman Nära dig finns den del familjehemligheter gömda sedan länge och dessa uppdagas tack vare dagböckerna som Saga Allerlöv får. Avslöjandena  får henne att ifrågasätta både sin familj och sin släkt. Det är dramatiskt, måste jag säga.

Även här hemma har vi hemligheter som vi gör allt att för att dölja. Idag kom båda pyssliga barnen hem med fantastiska julklappar som de gjort i slöjden. Först kom dottern med en julklapp till söta hunden Alice och den tog jag bilder på och skulle just lägga upp den här på bloggen när jag kom på att jag nog borde fråga dottern om det var okej.

Bedårande bild när Alice kom till oss
för första gången och stal våra hjärtan.
Visserligen är inte Alice en trogen läsare av min blogg, men det är å andra sidan hennes matte aka min mamma, och det är förstås trevligt om det blir en överraskning även för henne, så därför blir det ingen bild på denna vackra sak.

Sonen kom hem med en perfekt julklapp till sin pappa och eftersom jag och käre maken allt som oftast kommunicerar via blogg, facebook och sms går det inte att lägga ut en bild på denna tjusiga sak heller.

Jag kan i alla fall avslöja att mottagarna kommer att bli glada och att grejerna i princip ryms under denna kökshandduk, för där ligger de nu.

Fast nu måste jag göma undan dem. Har man hemligheter ska man vara rädd om dem.

12 kommentarer:

Maria sa...

Göm dem inte för väl bara....

Har ett svagt minne av att jag läst att du gömt julklappar som du inte hittat förräns året därpå!


Eller det var kanske inte du??

Kram

Joanna Björkqvist sa...

Maria: Du har så rätt så - det är jag! Jag har gjort så flera gånger! Pinsamt!!!!

Kram!

Duktiga Tjejen sa...

Shit vilken söt hund!!

ansepanse sa...

kul med lite julhemligheter :)
kramar

Mallan sa...

Det är det bästa med julen - allt tisslande och tasslande :-)

Marina sa...

Hemligheter hör absolut julen till! (Boken låg och väntade på mig när jag kom hem, så nu snart...)

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Hon är sötast i hela hundvärlden!

ansepanse: Visst piggar det upp! ;) Kram!

Mallan: Det skapar lite mysig stämning med tisslande och tasslandet - håller med! :)

Marina: Välkommen till Sverige igen! Hoppas du får en mysig tid här på alla sätt! Och med boken - skönt att den kom fram! :)

Ninas skrivarlya sa...

Jag gillar också det där hemlighetsmakeriet runt jul. Det är riktigt mysigt.

Joanna Björkqvist sa...

Nina: Håller med - det skapar fin stämning! :)

Camilla sa...

Klart att det ska smusslas vid jul.
Göm den nu på ett bra ställe. Men som sagt...inte FÖR bra. DU ska ju hitta den sedan. Helst INNAN jul ;)
Sv: Vore roligt att få läsa den krönikan. Har du den kvar?
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Camilla: Tack för påminnelsen! Jag ska i alla fall FÖRSÖKA! ;)

Kram!

anette sa...

Ah meeen så bedårande ljuvligt söt hon är :)

kram