Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 27 januari 2013

Vi är statister i Ego


Nyfikenheten var stor om barnen och jag skulle synas i den sprillans nya filmen Ego eller inte. Sommaren 2011 tillbringade vi en heldag som statister i slutscenen av filmen. Den mesta tiden gick åt till att vänta och för barnens del även till att äta kakor.

Trevligt var det i alla fall och jag tyckte att det var superkul när de stora stjärnorna Peter Andersson (en av mina absoluta favoriter) och Sissela Kyle (som inspirerande nog har en champagneklubb med sina väninnor) steg in på scenen som huvudrollsinnehavarens föräldrar. Även Dogge, Josefin Crafoord och Lars Bethke, som var jury i filmens talangtävling, var det kul att se IRL.

Idag var det äntligen dags för oss att se filmen och jorå, i nästan en sekund ser man faktiskt dottern och mig mitt i bild! Jojomän!

Dessvärre är skärpan betydligt närmare kameran, så vi är mycket suddiga och bara ett par av alla som sitter i publiken på talangtävlingens final. Men eftersom vi visste var vi skulle titta någonstans upptäckte vi oss och det var förstås väldigt roligt.

Sonen hann vi inte se och faktum är att han satt på två olika platser under inspelningen, dels med oss, men lite senare också längre bak tillsammans med ett annat gäng statister, så vi visste inte riktigt var vi skulle titta.

Vi har redan bestämt oss för att köpa Ego när den kommer ut på DVD och då kan vi se den hur många gånger som helst och spana efter oss eller andra statister vi känner hur mycket vi vill.

Faktum är att det blir trevligt, för det var faktiskt en både bra och tänkvärd film med fina skådespelarinsatser från alla och många roliga repliker.

Den är absolut sevärd - även om man inte är med i den.


3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Nice!
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så kul att få vara statist :)
Kram.

Andra intryck sa...

Jag har sett trailern och vill gärna se filmen. Ska hålla utkik efter er då =)