Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 5 januari 2013

Magisk dag på Universal Studios


Ojoj, vilken fantastisk dag vi fick på Universal Studios idag. Tio timmars stenhårt arbete på ett nöjesfält sätter sina spår så nu är vi alla rätt så möra och softar i våra gigantiska sängar på Sheraton Universal.

Vi började med rundturen då man besöker alla studior där det spelas in både det ena och det andra och vi fick också se en massa coola kulisser. Alla fräckast var utan tvekan att vi fick se HELA Wisteria Lane, där Desperate Housewives spelas in. Så himla kul att se hela gatan på riktigt och ändå finns den ju inte alls på riktigt.

Vi fick också se en hel del andra hus och kulisser och bilder togs hela tiden, men som jag sagt tidigare får det bli uppföljningar bildmässigt på allt.

Dumsnuten Joanna bestämde sig för att ge sig i kast med Simpson - the Ride, trots att jag blundade mig igenom hela åkturen förra året när vi var på Universal Studios i Orlando. Jag tänkte i min enfald att jag skulle klara det denna gången. Så galet tänkt. Klart jag inte gjorde. Jag tokblundade ännu en gång. Men det var kul att höra barnen skratta. Dessa galna ungar. Inte en enda gen från mig där...

Vi tycker alla mycket om shower som brukar vara på nöjesfält och här tajmade vi in både Animal Actors och Waterworld två gånger på samma dag. Den första handlade som namnet antyder om djur som skådespelar och det var jättekul redan första gången, men andra gången var föreställningen ännu bättre. Mycket bättre till och med!

Min söte son fick nämligen en stor roll i det hela. Eftersom vi sett föreställningen för förmiddagen visste vi vad han gav sin in på, så när de sökte en modig ung man ställde sig sonen genast upp i publiken och viftade. Succén var enorm. Jag filmade alltihop och hoppas att det blev fint. Sonen gjorde en grym insats och bjöd på sig själv!

Waterworld såg vi som sagt också två gånger och det var helt grymma föreställningar båda gångerna. Vilken show! Herrejösses, vilken action och vilka skådespelarinsatser! Så himla, himla kul!

Synd att det är så bökigt med både text och bilder, men det vore kul att få ut något, så jag ska försöka...




3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken upplevelse för din son!! Härlig resa ni är på. Kram Anna-Karin

Hanna Lans sa...

Ja, de vet hur man showar, de där amerikanerna!

♥ Carina ♥ sa...

Vilken dag!!
Lite synd att vi inte hann med universal studios då vi var i Orlando..
Fortsätt ha d gott!
Kram