Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 10 januari 2013

Sista dagen i Las Vegas


Lite sorgligt kändes det allt att sista dagen i Las Vegas går mot sitt slut, men vi har haft fantastiska dagar här, så vi måste ändå vara mycket nöjda. Idag åkte vi till ett Neonmuseum, som även kallas kyrkogård för gamla neonskyltar från Las Vegas och det var otroligt mycket mer fascinerande än jag någonsin kunde tro. Faktum att att det var så intressant och blev så läckra bilder att det förtjänar ett eget inlägg framöver. Dessvärre tar det lite väl lång tid att både skriva texten och välja ut bilderna, så jag väntar tills jag kommer hem.


På kvällen begav vi oss till Bellagio och tittade på den vackra fontänshowen. Otroligt maffigt och snyggt på alla sätt. Det går ju inte att göra upplevelsen rättvisa med några få stillbilder, men fantastiskt vackert var det i alla fall.

Vi passade också på att äta buffé på Bellagio och visst var den fin på alla sätt och vis, men vi hade förmodligen aldrig orkat stå i en 100 meter lång kö för att komma in som de som stod och köade när vi lämnade restaurangen fick göra. Helt galet att köa så länge för att få äta middag, tycker jag, när det finns så många fina ställen att äta på.

Imorgon beger vi oss till flygplatsen i Vegas för att åka inrikesflyg till Detroit för vidare färd mot Amsterdam. Trots att planet lyfter klockan 14 på torsdagen kommer vi inte att landa på svensk mark förrän klockan 17.45 på fredagskvällen. Det känns väldigt märkligt, men så är det förstås när man reser över tidzonerna.

Visserligen berättar jag en del här, men självklart är det ändå så som talesättet säger:

"What happens in Vegas stays in Vegas."

Men nu för tiden finns det faktiskt t-shirtar där det står:

"What happens in Vegas stays on Facebook and YouTube."

Kanske ska jag köpa mig en sådan innan vi drar imorgon...?


3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vilken fantastisk resa ni är på! Det är kul att följa.

Maria sa...

Ja köp en sån tröja!! Den är ju klockren!

Marina sa...

Det verkar ha varit en fantastiskt härlig resa!