Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 31 januari 2013

Lugn kväll i grannhuset


Ikväll är jag inte hemma i mitt eget hus utan i grannens. Så skönt att min fina syster bor så nära mig att vi lätt kan skutta över till varandra på bara några sekunder.

Just idag är dock varken syrran eller hennes man hemma så jag sällskapar med de sött sovande barnen istället.

Så fort jag slutat jobbet åkte jag till förskolan och hämtade det ena barnet. Det är alltid lika trevligt att komma på besök eftersom mina egna barn också gått på detta underbara ställe. Sedan åkte jag till fritids för att hämta andra barnet och då insåg jag att det bara var 25 minuter kvar tills jag skulle hämta dottern på karaten.

Eftersom vi då hade några minuter över åkte vi till blomsterhandeln i närheten och köpte blommor. Två nya underbara orkidéer till mig själv för endast 160 kronor tillsammans och så en söt liten blomma till syrran när jag ändå var igång. Jag visste att den skulle passa perfekt hemma hos henne.

Till middag blev det pizzor där alla fick göra sin egen och det var både trevligt och gott. Efter sagoläsning, som dottern stod för, var det omedelbar läggning. Jag kan utan överdrift säga att både barnen somnade inom två minuter. Lättare barn att passa finns inte. Kan man ens säga att jag passar dem?

Nä, man kan snarare säga att jag slappar i soffan och funderar över hur många hemgjorda knäckebröd jag kan med att äta innan syrran börjar undra varför burken är så fasligt tom ...

3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Mysigt det låter. Så härligt att bo så nära varann. Kram.

Jeanette sa...

Vad härligt att ha sin syster så nära! *avundsjuk* Jag har inte ens någon syster, bara tre småbröder... den närmsta bor i Landvetter och de andra 30 resp 35 mil bort.
Kram

Västgötskan sa...

Hur är det med karate? Bra sysselsättning? Mellansonen pratar om att vill testa det, men jag vet inte...

Kram M