Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 2 januari 2013

En storshoppares bekännelser


Jag går ut och in i butiker mest hela dagarna och aldrig kommer jag ut med en kasse full av härliga fynd. Tvärtom tycker jag att kläderna är tråkiga (var är alla fina klänningar?) och jag lockas inte av något alls.

Det enda jag ville ha var ett toksnygga DrMartenskängor med rosa och gula blommor på svart botten, men de fanns irriterande nog inte i min storlek. Jag kommer att fortsätta leta, men detta var första butiken som haft dem över huvud taget så prognosen är rätt dålig...

Hur som helst, söta dottern berättade att Body Shop hade rea, så jag, som ändå gillar deras grejer, bestämde mig för att gå dit och kika. Och oj, vilka priser! Så billigt!

Plötsligt blev det roligt att shoppa! Jag köpte fyra shower gels, som alla doftar ljuvligt, två läckra läppstift (funderade på ännu fler...), ett fyrpack med ögonskuggor i gråskalor och glitter som man kan ha i ansiktet, på kroppen eller i håret och allt detta gick på ungefär 450 kronor! Helt otroligt billigt!

Två av duschtvålarna ska jag ge bort, men jag kan inte låta bli att lägga ut dem här ändå. Lilla morsan och fina syrran får helt enkelt blunda lite när de läser, för sån här fin shopping måste man få blogga om, eller hur???

4 kommentarer:

Jeanette sa...

God fortsättning!
Vad härligt att fynda på Body Shop, där finns en del lukta-gott.
Kram

Ninas skrivarlya sa...

God fortsättning! Det verkar som ni har en underbar resa. :) Shopping är alltid kul.

Västgötskan sa...

Vilka fynd!!
Jag ska nog dra ner till stan imorgon tror jag. :-D

Kram M

Vero sa...

Shoppade också en del luktagottgrejer igår. Det är lyx.

God fortsättning och ser fram emot fler bilder från resan.