Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 14 januari 2013

Vackra hotell på The Strip


Vilka fantastiska hotell det finns i Las Vegas. En del bygger på teman medan andra mer är snygga i största allmänhet. Vi besökte fjorton hotell under våra dagar i stan och på en del åt vi också. Ett par av dem ska få alldeles egna inlägg framöver, men här kommer några bilder på läckra utsidor. Hur det ser ut inuti på somliga av dem sparar jag till en annan gång.

Mandalay Bay var det första hotellet vi såg när vi anlände. Det stod så majestätiskt och lyste i guld mot oss.


New York, New York är mycket snyggt kvällstid och sonen och maken åkte sent en kväll bergochdalbanan som syns på bilden. Jag har fotograferat hotellet från två olika vinklar för det ser väldigt olika ut beroende på varifrån man betraktar det.


Luxor är ett mycket fint hotell som ser ut som en svart pyramid. På natten syns det nästan inte alls mot den mörka himlen, men då kilar ljus upp och ner längs kanterna, så man kan ana konturerna och en enorm ljuspelare stiger från toppen upp mot skyn.


Excalibur är också väldigt tjusigt med sina torn och tinnar och lyser så fint med sina färglada tak.


Monte Carlo ser ut som ett klassiskt jättehotell i Las Vegas, tycker jag. Pampigt, brett och i gyllene toner - väldigt mycket av det man förknippar med Las Vegas.


Treasure Island har sin spektakulära piratföreställning flera gånger varje kväll och det brukar samlas ett par hundra människor för att se föreställningen, som bjuder på både eld och fyrverkerier.




Wynn fanns inte förra gången vi var i Las Vegas (1998), utan öppnade först 2005. Stardust, som vi bodde på förra gången, är sedan länge rivet och istället står ett halvfärdigt hotell som ett ekande betongskelett på den platsen. Om och när det nya bygget blir klart är det i dagsläget ingen som vet.

En tredjedel av Swedish House Mafia, närmare bestämt Steve Angello, spelade på Wynn när vi var i stan, men vi såg tyvärr inte varken honom eller konserten.


Wynn är ett otroligt flott hotell och ett av dem som kommer att få ett eget inlägg här framöver. Maten är suberb och inuti är det så vackert att man får dra efter andan. Allt är ren magi och mer om det får ni se imorgon.


Tornet på Stratosphere, där vi bodde under vår Las Vegas-vistelse, skymtar i bakgrunden på bilden ovan, men i tornet kan ingen bo, så det är hotelldelen ni ser i förgrunden.


Palazzo ligger mitt emellan Wynn och The Venetian, där vi såg föreställningen Rock of Ages en trevlig afton.


Planet Hollywood är ännu ett nytt bygge på strippen och det var jättestort med ett enormt shoppingcenter. Några timmar spenderade vi lätt där.


Klassikern Caesars Palace hänger med ännu och är sig likt sedan senast vi såg det. Det känns tryggt och bra.


Det ser lite kul ut att Frihetsgudinnan står på ena sidan av gatan och Eiffeltornet på andra sidan, men så är det i Las Vegas. Klart att ett hotell som heter Paris måste ståta med stadens mest kända turistattraktion.

Bellagio har jag skrivit om förut, för fontänshowen är verkligen fantastiskt tjusig. Den här bilden har jag dock inte publicerat tidigare, så lite nytt blev det i alla fall.

Det var ett axplock av hotellutbudet på The Strip. Imorgon ska jag visa lite mer av Wynn. Jag blir hungrig bara jag tittar på bilderna...

8 kommentarer:

Malla sa...

åååh, jag skulle gärna göra usa en månad eller 2!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka mäktiga byggnader, vilken arkitektur. Dit vill jag absolut åka en vacker dag.
Kram.

Marina sa...

Jisses!!

Camilla sa...

Och jag vill bara se mer.
Fast..egentligen vill jag ju se detta IRL,så att säga ;)
Kram!

Maria sa...

Ja du vilka fantastiska byggnader...så underbart.
Önskar dig också en riktigt fin vecka.
Kram från Maria

Hanna Lans sa...

Tänk att jag aldrig varit i Las Vegas, trots mina sju år i USA. Trist faktiskt, det verkar vara ett ställe för mig. :)

♥ Carina ♥ sa...

Wow vilka hotell!! Det ena pampigare än det andra. Vilken resa ni gjort, vilken upplevelse! Ser fram emot resten av din reseberättelse :)
Hoppas din jetlag lagt sig ;)
Kram och ha en fin vecka!

Shamrock sa...

Las Vegas är ett av de få ställen där man kan stå och gapa och ta foto utan att känna sig som en byfåne - eftersom alla gör det