Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 19 januari 2013

Skor på posten - jodå!


Nu har jag hämtat ut mina superfina skor från Ecco på Statoil och trots att det kändes lite märkligt både att beställa skor på nätet och sedan hämta dem på en bensinmack är jag supernöjd.

Jag är inte speciellt förtjust i skor och absolut inte på det viset som det sägs att vi kvinnor är. Tvärtom köper jag skor så sällan jag kan och drar mig in i det längsta för att göra det. Först när jag måste, för att de gamla är för slitna eller jag behöver några för ett speciellt ändamål, gör jag det. Jag okynnesköper aldrig skor.

För att åskådliggöra vad jag menar kan jag avslöja att mina promenadskor, som jag använder när jag är ute och rör på mig (vilket inte händer så värst ofta, förstås), är en present från min 25-årsdag. De hänger med ännu och det var ju faktiskt några år sedan jag fyllde 25.

De enda skor jag verkligen gillar har jag visat bild på och berättat om HÄRHÄR och HÄR. Det är skor jag verkligen tycker om och som passar mig så bra. Jag är ingen petite kvinna som trippar fram på stilettklackar med öppen tå och slingback.

När jag var på spa förra helgen hade en av bokcirkeltjejerna så snygga skor på sig (sanningen att säga var hela hon så himla snygg att vi överöste henne med välförtjänta komplimanger om både hår och kläder) och eftersom jag misstänkte att vi hade samma storlek frågade jag om jag fick prova hennes. Det fick jag och jag kände mig direkt att jag ville ha likadana.

Så fort jag kom hem surfade jag runt på nätet och hamnade på Eccos nätbutik. Där fanns skorna och inte nog med det. Det fanns enbart storlek 39 kvar och det var 30 % rea. Perfekt ju!

390 kronors rabatt och fraktfritt kunde jag inte motstå så jag slog till i ett nafs och så kom de. De visade sig vara precis så sköna som jag hoppades. Nu är det bara att vänta på att den där eländiga snön försvinner så jag kan börja använda dem.

Det var ju den lilla detaljen också.


3 kommentarer:

Susanne sa...

Mycket snygga. Jag älskar skor och måste stålsätta mig för att inte köpa för många par.
Kramen

Marina sa...

Jättesnygga! Sen tycker jag att det är lite modigt att köpa skor på nätet.

Jeanette sa...

Jättesnygga! Jag är precis som du när det gäller sko-shopping.. tycker det är jobbigt med nya skor som man oftast får skoskav av ;-)
Kram