Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 15 januari 2013

Det flotta lyxhotellet Wynn


En del hotell i Las Vegas är så tjusiga att att jag faktiskt fick dra efter andan när jag besökte dem. Eller rättare sagt; ett av hotellen är så otroligt att det nästan måste vara på låtsas. Tänk om det varit så att jag skrev detta inlägg enbart för att hotellägaren Steve Wynn på Wynn bett mig om det. Om jag skriver det för att jag som betalning får en veckas all inclusive på Wynn.

Tänk om det varit så. Men det är det förstås inte alls. Typiskt nog skriver jag om hotellet enbart för att jag vill få er andra att dregla och drömma er bort en kylig januaridag. Det är väl en anledning så god som någon?


Hotellet invigdes i april 2005 och fick senare en syster i form av Encore. De stora blombollarna är helt fantastiskt vackra och det känns som om går i en sagoskog när man promenerar bland träden.


Buffén har blivit vald till Las Vegas bästa och det är bara att hålla med. Vi har inte provat alla som finns, men några hann vi med under våra dagar och den på Wynn var enastående. Det fanns i princip allt man kunde komma på att vilja äta och mycket var upplagt i små, söta skålar, så man enkelt kunde plocka på sig en lagom mängd av allt.


Portionsförpackade grekiska sallader och skaldjurssallader stod uppradade tillsammans med en hel del annat gott. Allt i lagom doser, så man kan provsmaka många olika sorter. Och det gjorde vi, givetvis.



Massor av god ost och finskurna charkuterivaror fanns ihop med färdiggjorda minifrallor på avdelningen för specialiteter.





Efterrättsbuffén var sannerligen något alldeles extra. Det fanns allt. Precis allt. Mousse i olika smaker, pannacotta, kakor, kanderade äpplen och chokladdoppade marshsmallows var bara några av godsakerna vi bjöds på.






Till glassen kunde man få bland annat rostad kokos, M&M, krossade Oreo eller varför inte vanligt hederligt karamellströssel.


Efter att ha ätit i nästan två timmar var vi så mätta att vi nästan vacklade iväg från vårt trevliga bord i den makalöst vackert pyntade matsalen.




Till och med golvet är otroligt vackert med sina stora färgglada mosaikblommor.


På den sista bilden syns Encore alldeles bakom Wynn och allra längst bort på strippen ser vi Stratosphere, som vi bodde på i fyra härliga nätter. Inte lika flott som Wynn, men alldeles tillräckligt fint för oss ändå.

The Strip är ändå alltid The Strip.





6 kommentarer:

Jeanette sa...

Finns bara ett ord just nu, WOW!
Kram

Camilla sa...

Gud så mycket gott. Och Gud så vackert.
Vilken upplevelse!
Kram!

Maria sa...

OMG vilken buffé! Jag tror jag upp några kilo av att bara se bilderna!

Kajsa Olsson ( Arvidsson) sa...

Så kul att följa din blogg Johanna :) Superläckra bilder och Californiaresan gör mig verkligen sugen på att åka igen. Förhoppningsvis blir det till sommaren och då hör jag av mig för Las Vegas tips iaf. Kram

Joanna Björkqvist sa...

Så kul att du tittar in hos mig, Kajsa! Kalifornien är ju så underbart att jag dagligen undrar varför vi inte bor där! ;)
Hör av dig om jag kan tipsa!!!! Kram!

Kajsa Olsson ( Arvidsson) sa...

Bokade ni själva eller tog ni hjälp? Vilka flög ni över med och bilade ni till Las Vegas? Jag bodde ju i La Jolla som nittonåring i 1½ år och var tillbaka för två år sedan med mamma, pappa och make. Vi bilade runt en del och tillbringade sex veckor i härliga Kalifornien. Planerar att ta med barnen på 21 och 23 år i sommar. Kramiz ps. jag är inne varje dag och älskar dina bilder.