Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 25 juni 2012

Så sprang den dagen iväg



Igår pysslade jag lite hemma på förmiddagen, skrev en artikel (jobba en söndag - fy på mig!) och gjorde tre röror som jag skulle ta med på tjejlunch vid 14-tiden. Jag hann också läsa lite och laga lunch till söte sonen. Blogga tänkte jag göra lite senare på kvällen, för då skulle jag säkert ha fina bilder på tjejlunchen.

När jag kom till min underbara granne visade det sig att vi var elva glada flickor där och alla hade tagit med sig mat till buffén. Och vilken mat det var! Jösses, så mycket gott på en gång. Helt otroligt att det finns så mycket gott att äta.

Vi åt och drack och åt och åt och drack och åt medan vi babblade på om allt möjligt i timme efter timme. En lunch förvandlades i ett nafs till en helkväll. Det borde jag ju kunnat räkna ut med tanke på att jag träffat alla flickorna förut och vet exakt hur supertrevligt vi alltid har. Vi har inte så tråkigt att vi går hem klockan 17 precis...

Min tallrik var full av rårakor med löjrom, lax, sallad,
mozarellabollar, röror, kex... Båda gångerna.

Så av gårdagens bloggtanke blev inget och idag har jag som vanligt tokjobbat och skrivit fyra artiklar än så länge. Alla handlar om guldutställarna i Egenutgivarnas monter och vem som är först ut att porträtteras ser ni HÄR.

Nu ska jag inte dregla mer över dessa fina rätter, utan snabbt sno ihop en lunch till mig och sonen som är ensamma hemma och sedan ska jag skriva minst två artiklar till om mina fantastiskt inspirerande kollegor.

Så springer även den här dagen snart iväg.

Ljuvlig rabarperpaj med vaniljglass.

8 kommentarer:

Anette sa...

Men gud så gott det ser ut.....

Puss o kram ♥

Västgötskan sa...

Oj oj oj, vad mumsigt det såg ut! :-D

Kram M

Carina Sjölund sa...

Mums vad gott det ser ut :)
Kul att ni kunde samlas så många :)
Kramen på dig♥

♥ Carina ♥ sa...

Vad trevligt med en träff så där och viken god mat :)
Tiden går fort när man har roligt, det stämmer bra :)
Kram

LillaTuss sa...

Jag ser massor som lätt skulle slinka ner i min "lilla" mage ;)

Anna sa...

Det ser fantastiskt gott ut! Kram

Anneli Stålberg sa...

Åh vad härligt det låter, det är så mysigt och så superkul med tjejfest. Det finns liksom alltid hur mycket som helst att prata om :)
Kramar!

Villa Frejas bokblogg sa...

När dagarna springer så där betyder det att man lever :)
Kram.