Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 20 juni 2012

Blommorna köpta



Nu närmar sig midsommarafton med stormsteg och allt är planerat. Idag har jag köpt blommor till blomsterkransarna till barnen, för det tycker jag hör till. Söte sonen ville gärna ha blå blommor som han fick förra året och söta dottern valde orange.

Till dottern fanns två riktigt fina kvistrosor i olika orange nyanser, en orange brudslöja och så köpte jag en vit. Det var den enkla biten.

Sonens blev mer av en utmaning. För att blommorna ska hinna bli blå var jag tvungen att köpa dem idag och nu står de och drar upp karamellfärg. Det verkar gå lite småtrögt, men så var ju de helvita rosorna slut i butiken idag också. De väntar en ny sändning i morgon, men då blir det tajt att hinna med att hinna dra upp färgen innan vi ska binda kransarna, för det ska vi göra imorgon kväll.

Alla blommor får stå på altanen under natten så de håller sig svala och så hoppas vi att de är fantastiskt fina i morgon kväll när de ska bindas.

Och minst lika fina på fredag när de ska bäras på huvudet...



11 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag säger då det, bloggar är fantastiska. Jag hade inte en aning om att man kan få blommor att byta färg.

Maria sa...

Och så lägger du ut bilder till oss sen va?
Fiffigt det där med karamellfärgen!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Förra året virkade jag blomkransar till mig och tjejerna (killen ville ingen ha). Kan inte alls binda blomkransar...

Vilken härlig bild på dig i headern.
Kram.

Susanne sa...

Midsommarkramar till dig

Bara Sara sa...

Oj!! Jag tänkte plocka lite blommor på fredag och binda en krans, jag ligger definitivt i lä.....

Anneli Stålberg sa...

Dina barn kommer att bli så vackra! Själv har jag inte kommit så långt i planeringen ännu :)
Kram!

Camilla sa...

Så fina dom kommer att bli.
Jag gjorde kransar av blommor som jag plockade ute i naturen åt mina barn då dom var små. Men det är klart att rosor od. är sååå mycket vackrare.
Klart att grabben ska ha blåa ;)
Visst får vi se allt på bild,sedan? :)
Kram!

Susanne P sa...

Åh, så fina kransarna kommer att bli!
Det var länge sedn jag band en midsommarkrans, det var när barnen var små...

Sv. Jo vi har en lillebror också. Men han har flyttat till Uppsala. Så han är 60 mil bort. Så man kan liksom inte bara kvista förbi till honom och snusa på den nyfödda. :(
Det skiljer 13 år mellan honom och mej.
Kram

Marina sa...

Kan man göra kransar av rosor? Tänkte på taggar och stela stjälkar...har aldrig tänkt på att det skulle gå. Midsommarkransarna var alltid av vilda blommor, så alla gick omkring med charmiga vissna smörblommor och lupiner framåt kvällen sådär midsomrigt! Ha en bra midsommar!

♥ Carina ♥ sa...

Fin tradition med kransar. Det gjorde jag förut när barnen var små men inte nu längre.
Hoppas ni får en toppenfin midsommar och att solen gör er sällskap :)
Kram kram

anette sa...

Önskar dig en riktigt fin och trevlig midsommar.
Kram