Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 21 juni 2012

Myskväll med kransar




På eftermiddagen gjorde jag en fin potatissallad med soltorkade tomater och grovriven parmesan och sedan även en couscoussallad med broccoli och purjolök. Mycket trevligt kökspyssel, tycker jag, och självklart ska vi ha allt i morgon när det är midsommar.


Min söta syster kom också en sväng och så gjorde kransar ihop. Vilket underbart litet handarbete det är. Vi hade köpt några blommor var, men när vi var små gjorde alltid våra föräldrar kransar med vilda blommor. På den tiden var det lätt att hitta rödklöver, hundkex och annat att fylla kransen med. Idag är det betydligt svårare.

Barnen brukar alltid hitta lite hundkex, men rödklöver ser vi aldrig till i tid, så jag brukar köpa några blommor jag gillar. De blå rosorna blev fina i år med efter att ha sått i blå karamellfärg ett dygn, men faktiskt inte lika knallblå som förra gången. Brudslöjan däremot var underbart blå.



Söta dottern har redan i år bestämt att hon gör sin egen krans nästa år, för hon gillar också att handarbeta. I år nöjde hon sig med att göra en liten krans till sin kusins favoritgosedjur. Bedårande, minst sagt.

Hur kransarna blev...? Det får ni se imorgon!



5 kommentarer:

Shamrock sa...

Ha en trevlig midsommar

Camilla sa...

Men det är ju morgondag nu. Men inga kransar ;)
Nå jag..jag tittar in lite senare.
Du...såg du att jag skrev om boken igår :)
Kram och trevlig midsommar på dig!

LillaTuss sa...

Älskar att du ändrade header eftersom ditt hår.... Ja, ja... du vet att jag avgudar det. Ska bli spännande att få se kransarna. När jag fått i mig lite sen frukost blir det besök hos pappa innan jag drar till skogs för att fira midsommar//Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag borde också lära mig eftersom jag gillar att handarbeta och slöjda. Det är rofyllt.
Glad midsommar - kram.

Carina Sjölund sa...

Trevlig midsommar till dig och de dina!
Kramen♥