Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 27 juni 2012

Grattis far/svärfar/farfar!


Idag fyller min svärfar 75 år och det är väldigt svårt att tro. I vintras åkte han vasaloppet för ungefär hundrade gången och han paddlar, fjällvandrar och spelar golf. Han lever inget stilla pensionärsliv alls och jag är så glad att mina barn har hans friska, pigga gener, för jag vill gärna att de små hjärtegrynen får leva långa och lyckliga liv.

Kanske lika långt som svärfars egen mamma? Hon bor fortfarande i eget hus och fyller 102 om några månader. Medge att jag hamnat i en imponerande släkt!

Nu drar vi norröver mot min kära gamla hemstad Trollhättan för ett flott firande.

Massor av grattis på födelsedagen, far/svärfar/farfar!


7 kommentarer:

Tankar vid midnatt sa...

Hej och kram

Mångmamma sa...

Härligt!
Min svärfar skulle också ha blivit 75 nu i juni men tyvärr gick han bort strax före sin 74-års dag.

Carina Sjölund sa...

Grattis till honom!
Hoppas han får en fin dag :)
Kramen♥

Bubbel sa...

Åh vad härligt med ett sånt kraftpaket i familjen, vilken underbar förebild för er alla men framför allt barnen! :)

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till din pigga svärfar! Önskar att alla fick vara så pigg. Jag jobbar inom äldreomsorgen och jag kan säga att så är det tyvärr inte...
Kram

Maria sa...

Är bilden nytagen?? Han ser absolut inte ut som 75, knappt 65.

Det är ett annat virke i den generationen. Själv får man väl vara glad om man överhuvudtaget lever när man är 75.....

Kram

Camilla sa...

Oj..vilken snygg 75årinng!
Ett STOOORT grattis till honom!
102 år och bor hemma....WOW!!
Kram!