Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 4 juni 2012

Adressen ger en hint


Många av er undrar hur det kan komma sig att vi har så vackert väder och sitter ute och solar när resten av  landets arma invånare huttrar och lider. Jag kan förstå att det kan tyckas märkligt, för så fort jag lämnar altanen, så fryser även jag en aning. Om jag dessutom sticker från gatan så är det ännu värre. Då stelnar hela kroppen.

Det är helt enkelt så att Bulgarienaltanen gör skäl för namnet precis som vår gatuadress gör.

Vi bor på Solvändan. Det ni.

Det slår Solsidan med hästlängder.

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Onekligen!
Nu är du med igen.
Heja Kungsbacka.

Marina sa...

Dags att döpa om balkongen, alltså...

Duktiga Tjejen sa...

Vår balkong är sådär, 30 grader när det är 10 ute eftersom den är inglasad (men går att öppna). Tyvärr har den ingen pool och inte ens bekväma stolar, men men...

//Avis.

Linas drake sa...

Låter som om ni är de enda i Sverige som haft fint väder. Här har det enligt hörsägen varit kallare än det var på julafton och någon sol såg vi inte tillstymelse till. Däremot en hel hoper fula blågrå moln som blåste förbi i väldig fart. Nu äntligen har vi lite (läs lite) blå himmel igen. Inte för att jag har någon glädje av det idag då jag blivit dunderförkyld då värmen i huset inte ville sätta igång. Visade sig att vattenelementen inte hade vatten i sig. Lite svårt att värma upp då. Och 4 grader ute. Hurraburra!