Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 2 juni 2012

Dansant son briljerade



Jag har alltid tyckt att det är kul med uppvisningar. Alla som befinner sig på scenen har jobbat under lång tid och uppvisningen är kvittot. Kvittot på att de inte slappat hela terminen utan faktiskt lärt sig ett och annat.

Och inte bara det. Det de har lärt sig kan få andra människor att känna något. Det kan få andra att le. Att bli berörda. Att bli tårögda.

Det blev jag idag. Jag orkar inte ens riktigt skriva eller tala om det, för min söte son hade en skyddsängel med sig under den HÄR låten och de dansade så otroligt vackert tillsammans. Måtte skyddsängeln vara med honom hela livet. Hela hans långa liv. Ett riktigt långt, lyckligt och härligt liv önskar jag honom... Alla får inte det....

Om jag inte bestämt mig för att inte visa andra barn än mina egna hade ni kunnat få se ljuvliga bilder, men eftersom jag tycker att det är viktigt att alla barn får vara barn i fred utan att exponeras på nätet, så kan jag inte lägga ut så många bilder.

Jag kan ändå säga att föreställningen var magisk och att sonens pose ovan bara var en liten del av dansen han deltog i.

Efter den magiska föreställningen åkte vi hem och åt massor av mat. Lax med currysås och ris, Ibericoost och lite fin choklad. Och dessutom specialbeställt vin, som lök på laxen. Som grädde på moset. Som the cherry on top.

Mmmmmm. En fin lördag, helt enkelt.


Specialbeställt vin. Så gott!

6 kommentarer:

...om bland annat... sa...

Förstår att det känns bra i mammahjärtat och ett fint minne som man alltid kommer att bära med sig...

Unknown sa...

Jag tycker att det är helt fantastiskt att få gå och se barnens uppvisningar! De kan så otroligt mycket, lär sig så snabbt!

Ha en fantastisk dag!

Kram

Västgötskan sa...

Du har all rätt att vara stolt. Mammahjärtat växer varje dag! :-)

Låter som ni hade en härlig myskväll på det.

Kram M!

Bubbel sa...

Vilken härlig dag, både uppvisning och god mat! :) kram på er

Maria sa...

Vilken härlig lördag!

Anneli Stålberg sa...

Det låter verkligen fantastiskt. Det är kul med dans. Mina två äldsta dansade båda två innan vi åkte iväg till Mallorca ett år. Sedan har de inte kommit igång igen. Tyvärr. Men man vet ju aldrig :)
Kram!