Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 13 juni 2012

Sommarlooooooooooooooooov!


Världens finaste sommarlovsbarn!

Äntligen är barnen slit slut! Äntligen har de gått ett helt läsår på sina nya skolor! Sömmarlovet är äntligen här! Det har gått bra i år, tycker jag sammanfattningsvis. Lite småsaker får man räkna med under helt läsår, men i det stora hela har det gått fint. I år igen.

Världens tokigaste lunch?
Barnen brukar få välja mat på skolavslutningsdagen och idag blev det tokigare än vanligt för påhittiga dottern valde pannkakstårta till lunch. Jag trodde först att hon skojade, men vad är egentligen skillnaden mellan att få pannkakorna var och en med sylt och grädde och att få dem som en vacker tårta?

Inte tillräckligt stor skillnad för att jag skulle säga nej, i alla fall, så jag ställde mig genast och gräddade en bunt pannkakor. Riktigt gott blev det och lite lagom busigt kändes det.

Till middag blir det köpt pizza från gourmetpizzerian en bit bort och direkt efteråt ska jag lägga mig och slappa. Bara glida in i pizzakoma med ett glas rött i handen och pusta lite.

Näääää. Det ska jag inte. Jag dricker inte rödvin och ska inte alls koma mig. Pusta lite gör jag kanske däremot.

Jag ska nämligen delta i FM, familjemästerskapen. Det är kreativa dottern som, inspirerad av Mästarnas Mästare, har hittat på ett antal grenar som jag ska vara med och förlora tävla i ikväll. Hela familjen ska vara med och vinnaren är ...

... vinnaren är ...

... vinnaren är utan tvekan ...

... den som överlever.

Troligen inte jag.

Världen vackraste sommarblommor till dotterns lärare.

4 kommentarer:

LillaTuss sa...

När sommarlov ska firas får man äta vad man vill... tycker jag ♥

Anki sa...

Önskar er det finaste av sommarlov! <3

Västgötskan sa...

Hihi! Åh vad roligt!!
Kan du inte FILMA mästerskapet istället för att "bara" skriva om det? ;-)))

Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad kul. Ett FM skulle man kanske be barnen att ordna här hemma :)
Kram.