Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 26 juni 2012

Lockande baksidestext?

Fingerad bild. Bilden har inget med texten att göra.
(Men nog är den lite kul?)

Jag tror minsann att jag och Kristina Svensson är på upploppet när det gäller vår bok Förverkliga din bokdröm. Ännu återstår det sista finliret och korrekturläsningen blir ett tufft jobb som vanligt.

Idag har äntligen solen tittat fram igen och då ska vi jobba med omslaget. Det betyder att vi måste ses IRL. Annars har vi klarat oss förvånansvärt bra med Skype, chatt och mejl fram och tillbaka ett otal gånger. Ibland har vi hörts flera gånger om dagen trots att vi befunnit oss i olika länder, så tekniken är verkligen fantastisk.

Idag bjuder jag på den tänkta baksidestexten och så här tror vi kan vara bra:




Drömmer du om att skriva en bok? Du inte ensam! Fler och fler väljer att ge ut sin bok själv. Det är inte svårt. I den här boken får du tips och råd om vad du behöver tänka på. Du får veta hur du skaffar kollegor, hur ett bokomslag kan se ut och hur du kan använda sociala medier till marknadsföring. Du får också läsa om olika typer av böcker, vikten av korrekturläsning, avtal med bokhandeln och mycket mer.


Joanna Björkqvist och Kristina Svensson har förverkligat sina bokdrömmar och delar nu med sig av sina och sina skrivvänners många erfarenheter och bästa tips.



Vad tycker ni? Verkar texten lockande? Kommentera mer än gärna!

9 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Topp, men ta bort utropstecknet.
Lycka till idag!!!!!!!!!!!!!!:)

Anonym sa...

Bra tycker jag! Men du har glömt ÄR i Du är inte ensam.

Kram & Lycka till /Desirée

Marina sa...

Som sagt, en mycket härlig bild, men förhoppningsvis har den inte så mycket med boken att göra. Jag tycker baksidetexten låter bra och hoppas ni får till ett bra omslag också!

Duktiga Tjejen sa...

Ja, en bok HELT i min smak. Håller dock med ovan om ordet "är" som saknas och bättre utan utropstecken :)

@nette sa...

Låter lockande. Lycka till med allt nu. Kramar

Hanna Lans sa...

Jag hakar upp mig lite på "Du får ..." och kort därpå "Du får ..." igen. Ibland är det bra med upprepningar, men här hade jag gärna sett "Här får du också ..." eller något liknande.

Men annars så: Go!

Kristina Svensson sa...

Tack för alla tips! Vi filar vidare.

Anonym sa...

En bra text, men jag hakar också upp mig på alla "du får" och "får du". Tips på omformuleringar:
Här hittar du ...
Läs om ...
Kanske också något i stil med: Här är boken som ger dig en knuff i rätt riktning.

Joanna Björkqvist sa...

Så kloka bloggvänner ni är! Tack så mycket för grym input! Vi suger åt oss!

TACK!