Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 7 juni 2012

Bokcirkel med förhinder


Ikväll är det bokcirkeldags och som vanligt ska det bli jättekul att träffa alla tjejerna igen. Lite grann kommer jag förstås att sakna den ljuvliga maten från förra gången, men jag är säker på att kvällens värdinna fixar något gott också.

Tyvärr har jag inte läst månadens bok denna gång, trots att jag sett fram emot den så mycket och anledningen är riktigt fånig. Jag beställde den direkt via nätet och väntade och väntade. Efter ovanligt lång tid kom de två andra böckerna som jag beställde samtidigt, men inte bokcirkelboken Morgon i Jenin.

Inte heller fick jag ett meddelande om varför den inte kom, så jag utgick från att den skulle dyka upp när som helst i brevlådan. Jag vågade inte köpa den i en bokaffär, för jag tänkte att den nog snart kommer och det är typiskt onödigt att stå med två likadana böcker.

Men den kom aldrig, så i söndags skrev jag ett mejl och frågade vart den tagit vägen. 

Då fick jag på måndagen till svar att den var slut hos leverantören och därför inte kan skickas. Efter det beskedet har vi bara hunnit med High Chaparral, så det blev varken bokköp eller läsning för mig denna månaden. I alla fall inte av bokcirkelboken.

Tur att man får gå på träffen ikväll ändå!

5 kommentarer:

Mångmamma sa...

Typisk bok-otur!
Ha en trevlig kväll ändå!

Anonym sa...

Nu var det längesen, men nu kommer jag smygande in igen! Mm, du får se det som att det blir en trevlig kväll istället.

Stor kram. <3

Duktiga Tjejen sa...

Sånt där blir jag fruktansvärt irriterad på! Brukar hända mig när det gäller julklappsböcker och sånt, så att jag lagom inte hinner komma på en plan B eftersom det är specialböcker som ej finns i alla bokhandlar etc. Grr. Hoppas kvällen blev trevlig ändå!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så irriterande.
I övrigt låter det jätteroligt med bokcirkel.
Kram.

Herta sa...

Boken är så bra tycker jag. Några har skrivit att den var svår att komma in i men det tycker inte jag, trots att jag ibland annars har det problemet. Så spännande, speciellt om man resti trakterna och tagit sig genom tullarna osv.