Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 3 juni 2012

Altanhäng med vin


Den här helgen har verkligen dansat iväg och då menar jag inte bara tack vare att söte sonen haft dansuppvisning som genomsyrat fredagskvällen och hela lördagen. Eftersom jag skulle köra sonen lite fram och tillbaka blev det inget altanhäng med drink, trots det strålande vädret, utan det fick anstå, fast vi hade fina gäster på besök.

Men idag. Idag, kära vänner, slog jag till. Ett litet glas välkylt vin fick det bli i solen, för det är så lyxigt, tycker jag.

Det har varit rejält blåsigt där vi bor och vår vackra lind har blivit av med en hel del av sina nya gröna blad på grund av den riviga blåsten. Oavsett hur mycket det blåser finns det ändå ett ställe där det alltid är lä och det är ljuvliga Bulgarienaltanen i söderläge. Märkligt nog är det alltid underbart där, även om man behöver vinterjacka på norrsidan.

Jag hade först på mig en klänning med trekvartsärm och strumpbyxor. Det kunde jag bara ha i några minuter innan jag höll på att svettas ihjäl. Istället tog jag på mig en solklänning med tunna axelband och slog mig ner i solstolen och njöt av värmen. Sonen som sällskapade med en bok medan jag spelade Rumble flyttade in i skuggan i ena hörnet av altanen, för han tyckte det var galet varmt.

Har ni haft någon sol och värme, kära bloggvänner? Det verkar läskigt kallt hos många av er...


12 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det ser härligt ut! Vi har haft växlande väder med en hel del sol. Blåsten gjorde dock att det inte blev riktigt varmt.

Ha en riktigt härlig vecka!
Kramar!

Marina sa...

Altanhäng??? var i allsin dar bor du? här har det varit kallare än det var på julafton och på julafton brukar det ju inte locka med altanhäng direkt...

Duktiga Tjejen sa...

Underbart!

I Sthlm har det varit 5-6+ och REGN i princip konstant. Vi var dock i Linköping i lördags och där var det 10+ och sol men blåste något förfärligt och jag hade 6 lager på mig + vantar, mössa och halsduk hela dagen. Frös ändå...

Duktiga Tjejen sa...

Nu överdrev jag det där med att det var sol i Linköping... det var lite sol ibland mellan molnen och även några regnstänk, hehe. På hemvägen typ storm med piskade regn.

Camilla sa...

Hos mig blev det bara en massa cider ;)
Ingen sol...tyvärr. Men jag hade det roligt ändå :)
Kram!

Bubbel sa...

Åh vad härligt med sol, här har vi haft regnstormar hela helgen!:(

LillaTuss sa...

Var du glad för din altan. Här har jag inget ställe att krypa i lä... om jag inte går in

Maria sa...

Idag är det kallt och ruggigt här nere men det vet jag att du oxå har koll på!

Hoppas ni får en härlig dag i vårt grannland!

Kram

Mångmamma sa...

Jag är grymt avis på din altan.
Det enda jag kan matcha den med, skulle vara mitt växthus - men där får jag inte så mycket sol på mig förstås.
Och du - nu finns det en bild på det färdiga resultatet av "skränig kappa-projektet" inne hos mig!

♥ Carina ♥ sa...

Ja här har det varit läskigt kallt! Och vädret i helgen ska vi inte ens tala om...
Men det blir väl bättre :)
Kram fina du!

Åsa Hellberg sa...

Här är så kallt så kallt. Men det blir nog fint snart igen tänker jag. Nu är du bort från min bloggrulle igen, men jag ger inte upp!!

Ninas skrivarlya sa...

Ja, kallt var ordet sade Bull. Men en och annan solglimt kikar fram mellan regnskurarna. Det finns hopp! :)

Kram