Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 1 december 2010

Mysig julmånad inledd

Idag börjar julmånaden, även om jag hellre skulle sett att det var julimånaden eftersom jag är betydligt mer förtjust i värme än kyla. Det är i alla fall mysigt att det ligger lite snö utanför fönstren och den arktiska kylan på tio minusgrader tycks hålla i sig, så vi får nog behålla det vita täcket ett tag till framöver.

Barnen tyckte att det var extra härligt att vakna i morse för jag hade hängt upp deras granar fulla av små julklappar och de tog snabbt varsitt snabbt skutt för att undersöka vad som kunde finnas i dagens paket. Efter frukosten öppnade de sin ena chokladkalender, som de fått av sin snälla mormor, och den andra, som de fått av mig, sparar de tills ikväll. Vilken lyx att få två chokladbitar om dagen ända fram till jul!

Ikväll ska jag på julavslutning med mina fina bokcirkeltjejer och vår vana trogen går vi ut och äter på en restaurang denna afton. Jag har beställt vitlöksbröd med aioli till förrätt och skaldjurspasta till huvudrätt. Antagligen kommer jag inte att orka någon efterrätt, för magen lär vara proppfull av godsaker vid det laget, men om det till äventyrs finns kvar ett litet tomrum finns det bokstavligt talat goda möjligheter att lösa det under kvällen.

Inga kommentarer: