Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 24 januari 2011

Hemmabio och filmgala


Ikväll är det dags för Guldbaggen 2011 och jag gillar galor i allmänhet, men filmgalan är en verklig favorit. Förr hade jag så gott som alltid sett alla filmer som nominerades, men det var evigheter sedan jag hade så många lediga kvällar att jag kunde tillbringa dem i biosalongen.

Men det händer att vi hyr filmer och på biblioteket kan man hyra dem för endast 15 kronor och dessutom få behålla dem en hel vecka, så ibland passar jag på att kika i hyllorna medan barnen är på sina aktiviteter i närheten.

Problemet är bara att hinna se filmerna, för trots att man får ha dem i en hel vecka, så springer kvällarna iväg och så är det plötsligt måndag och de ska vara tillbaka imorgon. Dessa två har vi inte hunnit se, så nu får vi göra ett tappert försök och dessutom klämma in filmgalan mitt i biovisningen.

Vi börjar med De ofrivilliga, som är barntillåten även om jag är tveksam till om det egentligen är en film som barn bör se. Anledningen till att mina barn gärna vill se den är att en före detta skolkompis är med i den och han var bedårande när han erkände något han inte gjort. Morr, för att han behövde göra det, men intressant att det är så det funkar i samhället.

Den andra filmen får de absolut inte se. Jag vet knappt om jag törs ens...

Inga kommentarer: