Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 13 januari 2011

Färglös värld hemma


När jag gick för att möta dottern efter skolan idag tog jag med mig kameran. Jag såg redan IRL hur färglöst det var runt omkring mig, särskilt jämfört med den färggranna världen Down Under, men när jag laddade in bilderna i datorn såg det väldigt märkligt ut, för det ser ut som svartvita bilder med en något blåaktig ton.

Tänk om solen hade skinit idag, vilka makalösa bilder vinterlandskapet hade bjudit på. Nu ser det mest ganska trist ut, även om det är fint med all snö som ligger på grenarna.

Det är svårt att tänka sig att bilderna är tagna strax innan 14.30, för det är lätt att tro att solen redan gått ner, men den är absolut kvar.

Långt bort bakom det tjocka molntäcket gömmer den sig för oss nordbor...

Inga kommentarer: