Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 29 augusti 2013

Vita kuvert hit och dit



Det ser ut som vi håller på med något skumt i vår familj, för vita kuvert åker fram och tillbaka mellan oss och min snälla svärmor. Om jag inte skickar iväg ett, så får jag ett och ibland kan jag till och med både få ett och skicka iväg ett samma dag.

Som idag.

På förmiddagen kom posten med sändningen från svärmor och på eftermiddagen postar jag innehållet igen för vidare transport hem till svärmor igen.

Anledningen till allt postande är att svärmor syr en klänning till min söta dotter. Det är otroligt snällt av henne, för hon är en klippa på att sy medan jag fullständigt saknar både talang och tålamod i tillräcklig utsträckning.

Mycket av det vi behöver diskutera kan vi ta via mejl, men det vi skickar emellan oss är faktiskt själva klänningslivet, för det ska provas, så passformen blir perfekt. Svärmor är till och med så noga att hon först tråcklat ihop ett klänningsliv i bomullstyg, för att sedan när allt är utmätt och provat ge sig på det riktiga tyget.

När jag nyss var nere i källaren hittade jag faktiskt en bunt med bruna kuvert också. Tänk om jag skulle överraska lilla svärmor med en helt ny färg på våra leveranser?

Tyvärr har jag inga kuvert i den färg som klänningen ska ha och som är dotterns absolut favoritfärg.

Någon som törs gissa vilken?

5 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Orange?

Joanna Björkqvist sa...

Yes, Maria! Du känner ju henne! :)

Anonym sa...

Hoppas klänningen blir bra & som sagt i Orange ;)
/Kramar Annmi

♥ Carina ♥ sa...

Så bra att ha nån i ens närhet som besitter sykunskaper. Jag använder min symaskin ibland, mest till gardiner, men vi är inga såta vänner direkt ;)
Kram

Camilla sa...

Ser verkligen framemot att få se slutresultatet.
Kram!