Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 27 augusti 2013

Provbok och fotosession


Det är lika nästan spännande med alla olika delar av en bokutgivning, men det är ändå något alldeles extra när man för första gången håller provboken i sin hand och det gjorde jag idag. På söndag släpps e-boken Närmare dig och planen var att den bara skulle bli e-bok, men jag har lite svårt att helt och hållet välja bort pappersvarianten, så min förläggare Annika BengtssonGrim förlag och jag bestämde oss för att göra en liten exklusiv pappersutgåva också - som en liten bonus.

Formatet kommer att bli storpocket och jag är mycket nöjd med det beslutet. Texten i boken är lagom stor, typsnittet snyggt och allt ser helt perfekt ut, även om omslaget är aningen för lila just nu. Annika har redan finjusterat originalet, så det blir mer rosa på den slutgiltiga utgåvan.

Det har varit en spännande och intensiv dag på flera sätt, för dels passade vi på att ta lite bilder i det fina sensommarljuset och dels har vi nu gått ut och berättat om den nya föreningen Seriff, som vi startat tillsammans med andra eldsjälar inom bokutgivningsbranschen. Tanken med föreningen är att på olika sätt ge författare som väljer att ge ut böcker i egen regi en extra skjuts mot toppen.

Fast vi officiellt endast funnits i några timmar märker vi ett stort intresse för Bokutgivaresällskapet Seriff, både via sajten och Facebooksidan, och det är riktigt kul.

Imorgon ska jag lusläsa provboken och jag hoppas att jag inte upptäcker ett enda korrekturfel...





2 kommentarer:

Jeanette sa...

Hoppas du kan sitta ute i solstolen och läsa i dag!
Kram

Marina sa...

Härligt!