Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 23 augusti 2013

Grym egoboost



Jag är tillbaka på det trevliga gymnasiet jag arbetade på förra terminen för några dagars vikariat. Det är härligt att få vara på plats igen och träffa mina "gamla" elever och dessutom få stifta bekantskap med nya begåvningar. Även arbetskamraterna var det underbart att få träffa igen och jag har verkligen saknat dem under sommarlovet.

Det är mycket som gör skolan så himla trevlig och när ni ser konversationen nedan kommer ni att förstå hur lätt det är att trivas på min arbetsplats. Jag har just upplevt en grym egoboost som jag förnöjt suger åt mig av allt jag orkar och kan.

Läs och gläd er med mig:

Jag sitter i filmstudion (bara en sån sak - det finns en tv- och filmstudio!) med en klass och de har fått en spännande uppgift om filmfestivaler av den ordinarie läraren. Jag hade klassen i svenska förra året, så vi känner varandra.

Elev 1: Hur gammal är man om man är född 1979?
Jag blixtsnabbt: 34 år i år.
Elev 1: Oj, vad var snabbt!
Jag: Japp, jag kan min matte!
Elev 2: Hon kan det för att hon är född 1979!

Tada!!!

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Så är det! Perfekt!
Ha en grym fredag och helg, kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, underbart!
Fast för mig är det lite svårare för jag kan varken min matte eller hur gammal jag är (glömmer det ständigt). Kram.

Anonym sa...

;-D