Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 8 augusti 2013

Dessa ljuva, grekiska kvällar


Nu har vi kommit hem igen efter två helt fantastiska veckor på underbara Karpathos och nog är det en enorm skillnad på kvällarna där och kvällarna här. Där är det inga som helst problem att gå med ärmlös klänning en bra bit efter midnatt. Här har jag suttit med både kofta och filt.

Jösses, vad jag fryser här hemma ikväll.

Mer kan jag inte säga, för tänderna skallrar så att jag genast måste krypa ner i sängen, där självklart elmadrassen är på sedan ett par timmar tillbaka.

Borta bra, hemma bäst? Nja, det vete katten.

Borta varmt, hemma kallt är i alla fall ruggigt sant.


Tvålar är alltid bra att ha.

Min favoritbutik full av underbara keramikkonstverk.

Vacker restaurang alldeles bredvid en kyrka.

Benen på pallarna av avsågade för att passa
backens lutning och stolsdynor finns vid porten.

Lite rolig kvällsbild över Pigadia.

Party!

Dessa ljumma, ljuva sommarkvällar!

4 kommentarer:

Skrivarstudio ordOide' sa...

åh...nu längtar jag tillbaka till Kos...och Samos...och Naxos...
-:)

Marina sa...

Fina och härligt färgglada bilder! När det gäller den svenska sommaren måste jag ändå säga, att så mycket ärmlöst som jag har gått omkring i den här sommaren kommer jag inte ihåg när jag gjorde sist!

Carina Sjölund sa...

Å så härligt med semester :)
Håller med dig, ingen riktig toppensommar i år. Och idag regnar det från öppen himmel :(
Kramen♥ ha en fin dag

Jeanette sa...

En härlig semester att drömma tillbaka till i höst alltså! Jättefina bilder,
Kram