Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 9 augusti 2013

Gryning över Sound of the Sea


Hela nätterna hör man havet alldeles utanför det ljuvliga hotellet Sound of the Sea på Karpathos. Jag skulle kunna sitta hur länge som helst och bara lyssna till tystnaden och havet.

Eftersom kattbitna dottern har behövt få sin medicin klockan 6 varje morgon grekisk tid (kl 5 hemma i Sverige) har jag haft förmånen att vakna precis när solen går upp. En morgon begav jag mig ut i nattlinne för att fotografera soluppgången.

Otroligt vackert och stämningsfullt var det, även om det var svårt att få havet att fastna väl på bild. Jag hörde i alla fall det stora blå medan jag smög omkring på hotellområdet för att hitta fina vinklar i det mjuka skenet.

"Det är vackrast när det skymmer"skrev Pär Lagerkvist redan 1919.

Det är nästan lika vackert när det dagas.





8 kommentarer:

Fröken Kråknäs på vift sa...

Underbara bilder! Det är något med sol som går upp eller går ner...

Må så gott!
Katarina

Anonym sa...

Underbart att du tänker "eftersom dottern behöver ta sin medicin kl 6.00 på morgonen har jag haft FÖRMÅNEN att gå upp då" :-)Visst är morgonen vacker men kl 6.00 på semestern är väldigt tidigt enl mig!! Du skriver alltid härliga glada inlägg som är kul att läsa - Tack för att du delar med dig av ditt liv!
/Elisabeth W

Camilla sa...

Ååååå sååå vackert!
Kram!

krulli sa...

Ur en fotografs synvinkel har du helt rätt, ljuset är mjukare i soluppgången än i skymningen :)
För att inte la aom hur det får en att känna, att se dagen dagas och njuta av den.

♥ Carina ♥ sa...

Vackra bilder!
Hur mår dottern?
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbara bilder och så härligt att vakna när dagen gryr. Hoppas dottern mår bättre. Kram.

Marina sa...

Visst är det något speciellt med hav tillsammans med såväl solens uppgång som nedgång. Härliga bilder!

Carina Sjölund sa...

Å så härliga bilder♥
Ha en fin dag!
Kramen♥