Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 16 augusti 2013

RunKeeper och jag

En av mina favoritslingor.

Jag är ingen sportig typ, minst sagt. Jag sitter mycket hellre vid datorn än motionerar. Men. Men. Det är tyvärr inte nyttigt varken för kropp eller själ att sitta stilla så mycket som jag gör. Jag är fullt medveten om detta.

Det är nyttigt att komma ut i naturen och få frisk luft. Det är sunt att röra på kroppen så länge man har den.

Trots att jag vet allt det där är det svårt att komma igång och även de gånger jag hurtigt har kommit igång tappar jag alldeles för snart intresset igen. Då kommer kylan, halkan, regnet, snön och allt annat väderelände man kan tänka sig och jag bortprioriterar mina raska promenader på grund av tidsbrist och andra dåliga ursäkter.

Dagens fina prestation.

Jag blir så trött på mig själv då och önskar att jag kunde vara en sådan där genuint sportig kvinna som utbrister:

- Åh, att springa är det bästa jag veeeet! Det är höjdpunkten på dagen när man får svettas och flåsa!

Eller kanske:

- Det fiiiiiinns inget dåligt väder! Det finns bara dåliga kläder!

Tyvärr är det ungefär så långt ifrån mig man kan komma. Jag har inte ens några träningskläder, utan jag promenerar i tunika eller klänning.

Förra veckan levde jag det ljuva livet på Karpathos
och nöjde mig med dagliga promenader till stan,
men denna vecka har jag gått över 33 km!

Nu är jag i alla fall inne i ett litet stim av promenader och jag kämpar på så fint så gott som varje dag. Eftersom jag vet att det kan ta slut när som helst (jag känner mig alltför väl...) passar jag på att malla mig lite över mina resultat medan jag faktiskt har dem.

Och se så långa fina promenadben jag har fått!





4 kommentarer:

Jeanette sa...

Snygga ben ;-)

Anonym sa...

De var verkligen långa. Kanske bäst att du tar en paus några månader. Så du kommer in genom dörren igen. :)

♥ Carina ♥ sa...

Jag är periodare och då på promenader.
Men jag önskar också att jag verkligen kunde bli en liiiten motionsfåne i alla fall :)
Kram och keep up the good work!

Desirée sa...

Det underlättar om man har hund :)