Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 6 februari 2011

Vårt hem är ett blomsterhav


Vi har hela sju vaser fulla av vackra blommor på vårt matsalsbord! Endast en tulpanbukett har jag köpt själv, resten av gåvor från mina underbara och snälla vänner som hälsat på oss i helgen.

Jag önskar att jag kunde spreja konserveringsmedel på dem, så jag kunde bevara dem i flera veckor. Då menar jag blommorna i första hand, även om jag gärna skulle spreja och bevara vännerna här hemma också. Som tur är bevarar de sig själva alldeles utmärkt, så nästa gång vi ses har de varken vissnat eller fått slängas ut. Det är jag säker på.

Det ser så vackert och levande ut med färska blommor, så nu kommer jag att sitta och hänga vid bordet i flera dagar för att verkligen njuta av blomsterprakten.

Dessutom luktar det gott här hemma, för i eftermiddag kommer ytterligare ett fint gäng, men den här gången blir det inte tre rätters middag, utan fika i all sin enkelhet. Självklart passar jag då på att baka, så vi får något gott att äta.

Det är inte heller dumt.

2 kommentarer:

Anette sa...

Vårigt! Vilka snälla vänner du har men sen är ju du snäll också!

Joanna Björkqvist sa...

Vad gullig du är Anette - TACK! Och jag är verkligen lyckligt lottad som har så fina vänner!