Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 15 februari 2011

Bokläsning istället för köpcentrum


På tisdagar brukar jag tillbringa ett antal timmar i Kungsmässan, eftersom barnen växelvis är på konst, men eftersom det är sportlov är barnen aktiviteter inställda och det känns som att få tre timmar i present.

Först funderade jag på om vi skulle passa på att gå på bio, men det gick inget som lockade mig så mycket här i stan att det kunde konkurrera ut bokcirkelboken Mitt liv med Saddam, så ikväll ska jag slå mig ner i soffan och läsa.

När jag skulle ta en ny sidhuvudsbild till min andra blogg bokcirkel.se tog jag med mig månadens bok ut i naturen och lade den lite här och var för att sedan välja vilken bild jag ville använda i bloggen.

Tanken med utflyktsbilden är att placera in boken i ett natursammanhang som passar månaden vi läser den i. Den förra boken, Utrensning av Sofi Oksanen, ställde jag vid en snödriva.

Bilden ovan använde jag aldrig, för jag valde till slut en där boken låg på en grånad isfläck, men jag tycker att den här också är lite kul, så jag använder den här istället.

Inga kommentarer: