Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 13 februari 2011

Strålande söndag med biobesök



I eftermiddag ska vi åka in till Göteborg och äta middag och se filmen The King's Speech, som fått lysande recensioner både från proffstyckare och flera av mina vänner som sett den. Dessutom är den nominerad till hela tolv Oscars, så förväntningarna är höga och vi får hoppas att de infrias.

När vi bodde i Göteborg gick vi på bio så gott som varje vecka, men sedan vi fick barn blir det väldigt sällan som vi ser en vuxenfilm. De senaste tio åren har vi däremot sett massor av fantastiska och välgjorda barnfilmer på bio och det har varit riktigt kul det med.

Nu är dessutom barnen så stora att de kan se en hel del annat än animerade barnfilmer och höjdpunkten i deras bioliv för min egen del var när vi såg Avatar tillsammans förra året. Det var en magisk film och väldigt trevligt att få se den med barnen i 3D.

Även idag är det underbart fint väder och solen strålar från en knallblå himmel. De stora isblocken som flutit i land vid Stora Enen är imponerande. De är enorma och det ser ut som om någon huggit ut dem och lagt dem där lite snyggt.

Det är trevligt att Skype finns för idag har jag kunnat både prata med och se barnen via datorn och det känns alltid lika trevligt. De har det så fint hos mormor och morfar och jag råkade ringa mitt i bullbaket, så det fick bli ett ganska kort samtal.

Skönt att de får åka till mina föräldrar ibland, för det var alldeles för länge sedan jag bakade bullar med barnen och då är det ju ändå otroligt gott med färska bullar. Och det doftar nästan ännu ljuvligare...

Inga kommentarer: