Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 5 maj 2011

27 örhängen gjorda på en afton



Nästa vecka ska jag träffa härliga och kreativa Ulrica Elmberg från Partille för att lämna över en massa smycken och bijouterier till henne. Tanken är att hon ska sälja dem "Under himmel och tak" som äger rum i hennes trädgård under ett par helger i maj.

Jag har varit med två gånger förut och eftersom jag själv inte känner mig så värst bekväm med just säljarbiten passar det mig perfekt att någon annan tar hand om den detaljen åt mig.

Det kommer att vara flera olika hantverkare som ställer ut sina saker där och idag har jag knåpat ihop 27 örhängen som hon kan sälja där. Kanske hinner jag med några till innan flitens lampa släcks.

Ett par roliga kompisörhängen har jag satt ihop och där kan man välja mellan att ha båda själv i varsitt öra eller dela paret med en kompis.

Alla örhängen har krokar i äkta silver och all övrig metall är nickelfri.

En hel del armband som jag gjort kommer också att finnas och även bokmärken och vinglasmarkörer. En cool ring som spänner över två fingrar och har ett stort kors kommer också att gå att köpa där och så fort min egen elvaåriga dotter fick syn på ringarna ville hon genast ha en, så de verkar lättsålda!

Titta gärna förbi Ulrica om ni har möjlighet!