Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 6 juli 2013

Vackert i Lerkil


Idag har jag varit i Lerkils hamn tillsammans med en väninna och hälsat på en båtägande väninna till oss. Det var ett fullständigt strålande sommarväder och vi njöt på en pir i solen av fin fika och underbart babbel om allt möjligt i livet.

Vi hade kunnat sitta ombord på seglarväninnans båt - om inte jag varit så infernaliskt sjösjuk, alltså. Nu för tiden vet jag redan på förhand att sådana saker är dåliga idéer, så idag valde vi direkt att sitta på fast mark, så jag skulle må bra den tiden jag var med.

Denna väninna är INTE båtägaren festligt nog.

Jag hade till och med fått sova över ombord om jag ville och jag tackade verkligen för det flotta förslaget för det hade varit rysligt trevligt att få sitta och dricka vin tillsammans i skymningen och sedan slumra sött i en koj. Sådana saker låter alltid ljuvliga på planeringsstadiet, men när det väl gungar och jag kräks är det inte riktigt lika roligt längre. För någon.

Så ikväll sover jag hemma på fast mark.

Och saknar väninnorna en smula, förstås...


Det börjar skymma över Lerkil och snart ...

... drar Lerkilskalaset igång med band och feststämning.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Inte kul att vara sjösjuk.

Camilla sa...

Vad synd att du är så sjösjuk.
Men det ser ut att vara hur fint som helst där.
Kram!