Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 8 juli 2013

Underbart finbesök


Nu har min underbara vän Maria och hennes man varit på besök hos oss för första gången och det blev precis så mysigt och trevligt som jag hade hoppats på. Vi kunde sitta ute på altanen och äta och prata i flera timmar, för vädergudarna var mycket vänligt inställda denna fina dag.

Maria är fantastiskt duktig på att scrapbooka och hon har gjort flera otroligt vackra saker till mig förut. Den här gången fick jag något spännande som ser ut som ett litet bildspel. Det är mycket tjusigt redan när man slänger ett snabbt ögonkast på det, men när man får veta att Maria gjort allting själv kan man inte bli annat är enormt imponerad.

Hon har alltså gjort det genombrutna mönstret i överkanten, färgat blommorna som tidigare var vita, satt på pistillerna, tryck det slingriga mönstret i bakgrunden och allting annat från grunden! Det är helt fantastiskt, tycker jag. Vilket jobb!

Det är så himla kul att få något som någon annan har suttit och jobbat med, tycker jag. Så mycket tid och så mycket omtanke värmer verkligen min själ.

Vi hade så trevligt på altanen och hann avverka en massa spännande ämnen. Maria har numera en ännu vassare tunga, som hon själv skriver i bloggen, och hon vågar verkligen ta ställning för det hon tycker och argumenterar sakligt och initierat hela tiden. Mycket spännande och intressant att följa henne både där och i kommentarsfältet på andra bloggar, tycker jag.

Vi pratade inte bara om livet, Gud och det mesta däremellan under vår dag tillsammans, utan vi tog också en promenad till havet, där vi doppade fötterna i det härligt svalkande vattnet.  Mmmm, så mysigt!

På kvällen smet jag ner till finaste syrran och beundrade solnedgången från hennes altan - alltid lika ljuvligt.


5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Verkligen jättefint. Kram.

Anonym sa...

Ooo,så mysigt & va vackert/Kramar Annmi

♥ Carina ♥ sa...

Låter som en härlig dag tillsammans med din vän :)
Kram

Hanna Lans sa...

Men hallå? Fotobeviset då? Jag vill se lila hår åtminstone. :)

Sjubarnsmamma sa...

Så fina kort :-) Jag har börjat att scrapbooka men det är inte alltid lätt att finna inspiration ;-) men det är roligt.

Jag hoppas allt är bra med dig. Skickar några v arma kramar från Öland. Här har vi haft fint väder nu i flera dagar :-)