Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 25 juli 2013

Ny blogg och adjö


Idag har min härliga väninna från Stockholm lämnat soliga västkusten och begett sig mot hemtrakterna igen. Så tomt det blev! Vi fick i alla fall några mysiga dagar och flera helt fantastiska kvällar tillsammans på altanen och vi hade dessutom glädjen att få sällskap två av kvällarna. Så underbart det är att bo så att grannar bara spontant droppar förbi och stannar till en stund.

Väninnans ljuvliga fetaknyten! Recept
kommer om ett par veckor, men ni ser
säkert redan nu vad det innehåller!
Idag har det varit full rulle här hemma. Jag hade tänkt att packa i lugn och ro, inför morgondagens resa till Karpathos, men plötsligt drabbades jag av den där ivern jag känner igen så väl hos min dotter. Där är hon så fascinerande lik mig. När vi fått en idé ska den realiseras inom samma minut.

Idag slog det mig helt oväntat att min nya e-bok Närmare dig måste ha en egen sajt. Så fort jag fått tanken (och den kom i samma stund som jag vinkade av väninnan) var jag tvungen att sätta mig vid datorn och göra verklighet av idén.

Eftersom jag tycker att Wordpress ser väldigt seriöst ut bestämde jag mig för att satsa på en blogg med hjälp av detta verktyg. Jag är inte helt obevandrad i genren, men jag kan ändå med lätthet påstå att det inte är mammas gata jag vandrar på när jag trippar in på Wordpress. Allt där är lite svårt, innan man (läs jag) fått häng på det.

Efter nästan sex timmars intensivt arbete utan några större struligheter var jag ändå väldigt nöjd. Då hade jag lagt in en ansenlig mängd flikar och fyllt dessa med innehåll, chattat med min förläggare Annika Bengtsson om vilka kapitel i Närmare dig som kunde lämpa sig som provläsningsavsnitt och lagt in lite fina bilder här och var.

Kika jättegärna på min nya bebis och säg till om det är något ni saknar, reagerar på eller tycker är helt galet!

Och så får ni förstås gärna läsa provläsningsavsnitten...


2 kommentarer:

Marina sa...

Ska kika in...

Shamrock sa...

det ska jag göra (inte nu utan i lugn o ro) Ha det bra på resan