Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 5 september 2013

Visitkort och nedladdningsglädje


Idag kom mina nya visitkort och jag tycker att de blev helt okej. Jag kände att jag behövde nya och lite mer otidsbundna än dem jag beställde inför bokmässan förra året. Då skulle Förverkliga din bokdröm lanseras och därför lade jag en bild av boken på baksidan av visitkortet och så en stor bild av mig på framsidan med kontaktuppgifter.

Nu är det ju istället e-boken Närmare dig som lanseras precis just nu och om två veckor kommer det även en pappersutgåva i formatet storpocket, som jag tycker känns trevligt att bläddra i och läsa när man tröttnar på sin skärm.

Enligt den senaste rapporten som jag fått av min förläggare Annika BengtssonGrim förlag har Närmare dig laddats ner över 100 gånger bara de första dagarna och det tycker jag är jättekul. Boken laddas ner över hela landet men allra mest nedladdningar har det varit från Värmland, Stockholm och Göteborg. Mycket spännande att man kan se det, tycker jag.

Baksidan på de nya visitkorten är lite transparenta och då är planen att jag skulle kunna skriva något på baksidan om jag skulle vilja det. Det var en finurlig idé från Annika och jag nappade genast på tanken. Dessutom var hon snäll nog att hjälpa mig med detta, för jag har inte Photoshop, så det jag kan göra med mina bilder är mycket begränsat.

Fördelen med att inte ha Photoshop är att jag inte frestas att göra mig yngre och snyggare än jag är. Min journalistiska och ärliga ådra vinner därmed över min fåfänga.

Det är faktiskt lite sunt.

6 kommentarer:

Jeanette sa...

Vad roligt att så många är intresserade av din bok, grattis!
Jättefina visitkort.
Kram o ha en bra helg

Villa Frejas bokblogg sa...

Riktigt snygga visitkort. Kram.

Marina sa...

Förstår att det måste vara jättespännande att se nedladdningssiffrorna! Kul!

Camilla sa...

Du behöver inte Photoshopa dina bilder. Du är vacker som du är.
Jättefina visitkort!
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Ja det är sunt och du behöver verkligen inte photoshopa dig själv, du är så fin!
Så roligt att kunna se hur många som laddat ner boken :)
Kram gomorron och trevlig helg!

Sv: Ja visst är det så att tiden inte riktigt räcker till ibland. Men att släppa bloggandet helt känns inte heller riktigt ok. Det ger så mycket och jag har ju fått så många fina vänner genom bloggen :)

Anonym sa...

Fina visitkort & du behöver absolut inte photoshopa dig själv, du är sååå fin :)

/Fredagskram Annmi