Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 8 september 2013

Livet efter dig i solen


Vilken sagolik helg vi har haft på alla sätt. Vi har druckit champagne både på fredag (bröllopsdagen) och på lördagen (på fest), så det har redan där varit mer flärdfullt än det brukar vara en alldeles vanlig helg. Dessutom har vi haft ett fullständigt strålande solskensväder med riktig sommarvärme fast vi är en bra bit in i september.

Jag har tillbringat så gott hela min vakna tid till på altanen, för det är rent syndigt att inte ta tillvara dessa vackra stunder, tycker jag. Jag har suttit i en tunn sommarklänning och försjunkit i månadens bokcirkelbok och det har jag faktiskt gjort så framgångsrikt att jag trots att jag började läsa den igår redan har läst ut den idag.

Det har varit 23 grader i skuggan och i solen så varmt att jag fick växla mellan att sitta där och periodvis smita in i skuggan en stund för att få lite svalka. Vilket underbart bekymmer.

Planen var att uppdatera bokcirkelbloggen med en rapport från vår senaste träff, men det får jag göra imorgon istället för så här vackra hellediga dagar kommer inte så värst ofta.

Strykhögen har också fått stryka på foten denna helg.







1 kommentar:

Marina sa...

Njut så länge det varar!!