Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 25 juni 2013

Bilder från Lotta på Liseberg


Vilken tur vi hade med vädret ändå! Enligt föhandsrapporten skulle det kunna komma några regnstänk då och då, men mitt på eftermiddagen vräkte regnet ner och det såg så grått ut att vi knappt vågade tro på en förbättring.

Men lagom tills det var dags för genrepet till kvällens Lotta på Liseberg bröt solen fram igen och det blev riktigt skönt väder helt utan stämningssänkande regndroppar.


Bonnie Tyler hade kvar sin karaktäristiska röst även denna afton och det kändes lika delar märkligt som roligt att hennes gamla hitlåt It's a heartache blev en allsångslåt.


Som vanligt sjöng Shirley Clamp fantastiskt bra.


Även Anna Sahlene sjöng väldigt fint och både hon och Shirley Clamp passade så bra ihop röstmässigt när de sjöng tillsammans.


Lotta Engberg är en utmärkt och proffsig programledare, tycker jag. Hon gör att allt känns väldigt hemtrevligt och mysigt och hon har hela tiden full koll på allt som händer och ska hända under sändningen. Dessutom är hon på ett strålande humör.


Skylten jag hjälpte till att göra igår kom väl till pass och jag fick många meddelanden under kvällen om att vänner känt igen både skylten och oss under tv-sändningen - trevligt!


Kvällens höjdpunkt var trots allt Robin Stjernberg för det var tack vare honom som vi begett oss till Liseberg denna måndag. Dottern tycker att han är världens bästa sångare och hon var så lycklig över att hon pratade med honom och fick hans autograf. Dessutom fick hon ta en bild på honom och sig tillsammans med sin mobilkamera. Glada bildbevis finns här, förstås.

Vilken lycka!













6 kommentarer:

Camilla sa...

Wow..var ni där. Jag såg er inte. Då måste jag se reprisen och kolla noggrannare :)
Ja, Robin är helt fantastisk. Jag hade nog blivit lika "tossig" om jag hade fått träffa honom ;)
Kram!

Marina sa...

Härlig kväll, och som du sa, en himla tur med vädret!

Unknown sa...

vad finna bilderna blev /tobias

♥ Carina ♥ sa...

Jag tittade igår. Mest för att få se er, och det gjorde jag. Men det, tack vare att du visat skylten innan ;)
Ha en fin dag!
Kram

Sjubarnsmamma sa...

Meeen åh! Var ni där? Så avundsjuk jag blir nu, men glad för er skull :-)

Jag skulle oxå vilja se Bonnie Tyler. En gammal favorit sedan jag var ung :-)

Kram och ha en fin kväll!

Jeanette sa...

Så underbart, och lyckan i ens barn är så härligt att se!
Kram