Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 14 juli 2012

Jobblördag en molnig dag


Eftersom jag är så grymt upptaget, och lätt stressad, med vår bok Förverkliga din bokdröm är jag inte direkt arg på vädergudarna som bjuder på moln, periodvis duggregn och 17 grader i mitten av juli. Jag tänker tvärtom att det är för min skull.

Idag har jag fått massor av jobb gjort och det känns jättebra. Nu är det faktiskt inte så värst mycket kvar.  Hoppas jag i alla fall.

Trädgården är snäll och blommar på i vanlig ordning och blomman ovan fick jag förra sommaren av min snälla mamma. Nu är den som allra vackrast och riktigt hög och fin i rabatten.

Det är en påminnelse om att livet bortanför min dator faktiskt rullar på precis som vanligt.

Det känns tryggt.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Är du klar nu så att vi andra kan få lite sol kanske?

Västgötskan sa...

Jag måste erkänna att jag tycker det är ganska skönt med moln och regn också. Jag jobbar fortfarande... :-D

Kram M

Villa Frejas bokblogg sa...

För min del gör det inget om sommaren ser ut som den gör. Även om jag precis har haft mina två lediga veckor - med regn nästan varje dag. Jag gillar inte när det blir för varmt.

LillaTuss sa...

Jag tycker inte heller att det gör något att det är en halvtaskig sommar. Det ÄR ju sommar i alla fall. Snart står vi där på morgonen och drar på oss termobyxor mm och är svettiga innan vi kommer iväg