Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 7 september 2014

Härlig firarhelg!


I onsdags fyllde söta dottern femton år och igår var det dags att fira henne tillsammans med mormor, morfar och min syster med systerdotter. Det blev en härlig dag med strålande sol och riktig sommarvärme. Så skönt och lyxigt!


Något annat som vi passade på att fira igår var käre makens och min bröllopsdag. Den 6 september för 17 år sedan gifte vi oss en vacker sensommardag i Hjärtums kyrka. Det var en fantastisk dag på alla sätt!


Eftersom det var så vackert väder igår passade vi på att ta en tur med båten och det var så stilla och fint på havet. Vi åkte för att kika på vårt nya hus ifrån en annan vinkel, men det är så igenvuxet med jättestora träd framför huset att det knappt går att skymta. Eftersom vi vet hur grannarnas hus ser ut kan vi dock alltid lista ut var vårt hus ligger.


På kvällen bestämde sig barnen för att bada i poolen. Antagligen var det årets sista dopp och smart nog hade alla på sig våtdräkter, för det var bara 15 grader i poolen nu. I havet var det däremot hela 19 grader!


Nu har de fina gästerna precis lämnat oss och jag sätter mig återigen för att jobba en stund. Sakta men säkert håller min nästa bok på att växa fram - en gripande reportagebok är på gång.





2 kommentarer:

Ezter sa...

Vilken härlig helg! Grattis på bröllopsdagen!

Camilla sa...

Ett STOOORT grattis till 15åringen och ett STOOORT grattis till er som firar bröllopsdag!
Kram!