Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 18 januari 2014

Gästblogginlägg på Punctum saliens

Bilden visar två böcker som verkligen fångat mig - av väldigt olika skäl.
Idag gästbloggar jag på inspirations- och kulturprojektet Punctum Saliens. Jag berättar om min kärlek till böckerna och läsningen och hur den alltid funnits ända sedan jag var liten.

Punctum saliens drivs av Elisabeth Jönsson och syftet är att förmedla kunskap, kreativ näring och själslig inspiration för ökad livskvalitet, medvetenhet och medmänsklighet, som det står på sajten. Det är något jag verkligen kan skriva under på och därför är jag mycket glad och tacksam över att jag blivit utvald att få skriva ett gästblogginlägg.

Inlägget handlar om hur jag fångas av litteraturen - både som läsare och författare - och jag berättar om några böcker som fångat mig. Nog är det underbart när man förflyttas till en annan plats, en annan tid och även en annan person? Så berikande för själen.

Nästa gång vi ses i bokcirkeln jag har tillsammans med tio väninnor är det min tur att välja månadens bok och jag funderar redan nu på vilken jag ska välja.

Jag vill välja en som verkligen fångar mig.






Inga kommentarer: