Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 14 november 2012

Dr Martens alltid rätt


Jag älskar Dr Martens kängor. Så är det bara och jag har skrivit om det förut. När jag i vintras köpte mina vårkängor var jag så himla nöjd och jag kan säga att jag haft dem så gott som varenda dag sedan dess.

Nu har jag kikat efter en mindre somrig variant, för vita, småblommiga kängor är inte helt rätt året runt i vårt kalla, mörka land. Men det är svårt, som Chris O'Neill säger. Det finns ett par underbara klassiskt svarta med pälsludd inuti. Underbart sköna, men är de inte lite trista när man nu vet att man kan få ännu roligare varianter...?

Den HÄR kängan provade jag idag. Mattsvart känga och blanksvarta detaljer - döskallar och någon form av bladrankor, tror jag... Alla Dr Martens brukar alltid sitta perfekt med den här var faktiskt inte perfekt alls. Övergången från fronten till plösen/tungan var alldeles för hård, trång och tajt. Det gick nästan inte att gå i skon. Så synd, för jag var trots priset väldigt sugen.

Nu sitter jag här och undrar vad jag ska ha på mig på festen på lördag och på fötterna under hela vintern.

Jag trivs ju bara i kängor.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så himla synd att den inte var bra för den är såå snygg tycker jag. Jag valde mellan den och Johnny Bulls. Det blev J Bulls, men ångrar mig nästan nu när jag ser bilden.

Camilla sa...

Synd att skorna inte var bra.
skor ja..ett ständigt problem.
I nödfall....ta "Foppaskorna"! ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

DM är just den sko jag drömmer om att köpa. Spara, spara, spara.

Anonym sa...

De var snygga. Synd att de inte passade. Själv har jag precis tagit fram mina gungskor jag köpte i slutet av förra vintersäsongen. Fulsnygga, jättesköna och mina fötter älskar dem. Shape-ups heter de visst. Finns i rätt många varianter. Vill du väcka uppmärksamhet kan du ha dem på festen på lördag. ;)

Hanna Lans sa...

Vad underbart att läsa att någon mer än jag skriver "plösen". Ett ord på utdöende tror jag.

Varför inte ett par cerise DrMartens? Skulle ju passa dig.