Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 25 april 2012

Voilà - min nye son!

Så här såg vackre sonen ut för ett par timmar sen.
Det är inte bara Carola Häggkvist som får ett nytt barn som redan är några år gammalt, utan även jag känner att jag har fått en ny son, trots att han är några år vid det här laget.

I ett par års tid har sonen haft långt hår ner till axlarna och det har varit en stor del av hans personlighet, men nu har han tröttnat på det och ville klippa sig. Naturligtvis fick han det, så vi beställde tid på salongen.

Idag var det dags att låta lockarna falla och det var lite med en klump i magen som jag såg förvandlingen, för ju mer hår som försvann desto mer lik blev han min älskade storebror. De som bara sett min bror som vuxen kanske inte ser likheten så tydligt, eftersom han höll håret väldigt kort de sista åren och var just vuxen, men jag som vuxit upp med honom ser honom så tydligt i min son.

Det har jag gjort sedan sonen var bebis, trots att alla säger att han är en kopia av min käre make. Det säger de bara för att de inte sett min bror som barn, tänker jag då. Över ögonen är det väldigt mycket från min familjs sida.

Mest av allt är han förstås sin egen och han blev väldigt fin idag. Min nye, men ändå samme, underbart fine son.

Mysigt med en proffshårtvätt.

Ojoj! Halva håret klippt.

Högen med det bortklippta håret är större
än det hår som numera finns på huvudet.

Mycket snyggt i nacken.

En helt ny fin son på utsidan, men samma
guldgosse på insidan som vanligt.



16 kommentarer:

Susanne sa...

Mycket snyggt. På fredag är min älskade Lillasysters begravning.
Kramen

Hanna Lans sa...

En helt ny son! Undrar när min pojke kommer låta sina lockar falla ...?

Mångmamma sa...

Vilken liten sötnos!
Jag har också en skönlockig son, min Pysselkung sparar sin kalufs fortfarande!
Ner till axlarna men inte längre än så.

Helen.HUSnrNIO sa...

Oj vilken förvandling!
Min son är tre och ett halvt och har ungefär lika långt hår som din hade innan klippningen.
Han gillar att ha sitt långa hår och vill inte klippa det.
Det är fyllt med lockar när det är nytvättat och inte mössan tyngt ner det. Själv tycker jag att han är jättefin så han får ha det långa håret kvar tills han själv vill klippa av det.

Ha en trevlig onsdagskväll!

Västgötskan sa...

Oj, vad modigt av honom att våga klippa av sig allt hår. (Förvisso växer det ut, men du förstår nog vad jag menar). :-D

Jättefint blev det!!

LillaTuss sa...

Lika fin både innan och efter... tycker jag

Shamrock sa...

Verkligen skillnad. Han var fin både med långt och kort hår

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att han blev mycket snygg, hoppas att han själv är nöjd : )
Kram!

Maria Engelwinge sa...

Vad fin han är din son! Jag förstår att det kan kännas både sorgligt och kärleksfullt att se din bror i honom. Men visst är det fint att de som inte är med oss längre lever kvar i våra barn?
Puss!

Villa Frejas bokblogg sa...

Supersnyggt blev det!

Marina sa...

Härligt - hoppas han blev nöjd själv!

...om bland annat... sa...

Så fint det blev. Och det var modigt gjort av honom dessutom...

Maria sa...

Han är jättefin i båda frisyrerna!

Kram

Jeanette sa...

Sötnos! Det viktigaste är att han är nöjd själv <3
Kram

Kvinna i medelålderns tid sa...

Wow det var en modig förändring!
Ha en skön helg, tänker på dig. Kram

Kvinna i medelålderns tid sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.