Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 1 februari 2016

Välkommen, februari!


Idag är det första februari och dagen har varit riktigt grå och färglös. Den har varit full av regn och ibland har det till och med kommit några vilsna snöflingor som redan raskt trollats bort av nya regndroppar. Jag funderade på att trotsa vädret och ge mig ut för att ta en bild, men det blåste för mycket och ösregnade diagonalt, så motståndet var för stort. Jag höll mig inomhus och skrev istället.

Med tanke på dagens väder är det svårt att tro att morgonen var en av årets absolut vackraste.

All is är nu borta på fjorden och istället ligger de fina svanarna och guppar utanför fönstret som så många gånger förut.


Bilderna här är tagna mellan klockan 7.30 och 7.55 och det är fantastiskt att se hur färgerna hinner växla på den korta tiden. Bilden ovan är tagen lite mer åt vänster än de övriga, men de ligger i rätt ordning rent tidsmässigt.

Nog är naturen fullständigt fantastisk? Att bo så här är magiskt och jag dokumenterar så mycket jag kan. Jag sitter redan och lägger in bilder till 2017 års almanacka och precis som vanligt tror jag att den kommer att bli den allra snyggaste någonsin.

Så blir det ju alltid! :)


1 kommentar:

Ezter sa...

Så vackra bilder behöver jag se i dagens snålblåst!