Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 27 juni 2015

Andra upplagan av Närmare dig




Den här trevliga bilden kom på mejl från min förläggare Annika Bengtsson på Grim förlag. Det är den alldeles rykande färska andra upplagan av min roman Närmare dig. Det är nämligen så trevligt att den första upplagan är så gott som slutsåld och inför Bokmässan i slutet av september behöver vi ha ett gäng böcker att sälja.

Jag har ägnat så mycket tid åt min senaste bok Våra älskade orkade inte leva på sistone att jag nästan har glömt bort att jag faktiskt har en roman som också förtjänar några läsare. Även om döden är ganska närvarande även i den boken är det en feelgoodroman och på det sättet skiljer den sig rejält från reportageboken som handlar om att vara anhörig till någon som tagit sitt liv.

Att få skriva olika sorters böcker är verkligen en ynnest och båda hittar sina läsare, vilket gläder mig oerhört.

Om man inte vill vänta med att köpa boken till i höst går det förstås alldeles utmärkt att beställa den redan nu. Den finns både på AdlibrisBokus och många bibliotek.

Närmare dig är en varm berättelse om dåtid och nutid, relationer och livet självt, men framför allt om en mammas kärlek som är så stark att den går igenom allt. Till och med döden.

Låter inte det perfekt läsning på stranden, i hängmattan eller i solstolen i sommar?

Inga kommentarer: