Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 12 oktober 2014

Käre maken firades med vindsurfingtårta


Eftersom vi befinner oss mitt i renoverings- och flyttstöket blev det ingen storslagen fest med 100 gäster  för käre maken som fyllde 50 år igår, men självklart fick han bli lite firad ändå och vi som var där hade enormt trevligt. Det blev så mysigt på alla sätt och vi var i nya huset fast det inte finns något alls där. Inte ens riktigt golv. Bara masonitskivor.

Vi körde dit några bord och några stolar och beställde mat via catering, eftersom vi inte ens har en kastrull där. Det var första gången i mitt liv jag beställde cateringmat, men vilken grym grej! Det var inte sista gången! Så himla fint upplagt och allt var otroligt gott. Och galet generöst tilltaget. Både lunchen  och middagen idag var given - rester.

Jag hade i alla fall gjort en liten tårta till käre maken. En glasstårta, för det vet jag att han gillar. På den hade jag lagt en ätbar bild som jag beställt via nätet. Den kom på bara ett par dagar och blev så himla fin, tycker jag. Busenkel att få av från arket den låg på också.

Det känns så otroligt bra att vi haft en liten fest i nya huset, för med det kommer en gemytlig atmosfär som gör att jag tror att jag kommer att trivas fantastiskt bra där också. Precis som jag gjort i huset vi bor i nu.


Idag har vi fortsatt att arbeta. Nu är spröjsen borta på fönstren mot havet. Nog blev det lite luftigare och lite modernare?

Det är alltid många vackra svanar som simmar i fjorden precis nedanför fönstret och idag var de extra fina vid solnedgången då de verkligen lyste i oktobersolen. Vi har också både rådjur och en liten kanin på tomten allt som oftast. Det är verkligen en naturtomt....

Och så underbart det låter när man står ute och solen har gått ner. Det är helt tyst. Man hör bara en enda sak.

Havet.





1 kommentar:

Linas drake sa...

Jag älskar spröjs, men just i ert fall tycker jag att det blev bättre utan. Den utsikten, fantastisk, som 4 vackra tavlor!
Lycka till i nya huset!